حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در دیدار با زنان فرهیخته و فعال خراسان جنوبی در عرصه دینی افزود: خداوند انسان را در مقام تکوین آفریده و در مقام تشریح راه زندگی را به انسان آموخته است.
وی یادآور شد: در مسیر راه تعلیم انبیای الهی که تعلیم دین خدا و نیازهای اولیه نوع بشر است همواره راه انحرافی وجود دارد.
وی با بیان اینکه هرچند امروز راه انحراف و مشکل بیشتر شده اما راه رشد هم تسهیل شده است، اضافه کرد: در روایت ها آمده است، زمانی فرا می رسد که هم بهترین و هم بدترین زمان است.
عبادی تاکید کرد: بهترین زمان وقتی است که انواع امکانات برای رسیدن به اهداف فراهم است اما همین امکانات مثل تیغ دو دم در راه انحراف به کار گرفته می شود.
وی افزود: در شناخت دین انسان مطرح است و در آنجا زن و مرد مطرح نیست بلکه رشد انسانی و سیر الی الله مهم است.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: جایگاه زن در جامعه به گونه ای تاثیرگذار است که هم ام الخیر و هم ام الشر می تواند باشد.
وی یادآور شد: 700 سال قبل کشور اسلامی آندلس را با امور فرهنگی و استفاده از زن نابود کردند.
وی تصریح کرد: انگلستان به عنوان استعمار پیر برای نابودی ایران با توزیع مواد مخدر و دخانی و به کارگیری فرد بی سوادی مثل رضاخان با عفاف و حجاب مبارزه کرد.
وی اضافه کرد: مادری که بچه حزب اللهی تربیت می کند می تواند به فرزندش برای دفاع از کشور و ناموس امیدوار باشد اما کسی که فقط پرورانده شده و به عنوان یک فرد ناز پرورده به دنبال رفاه است برای جامعه مفید نیست.
استاد درس اخلاق حوزه های علمیه بیرجند یادآور شد: سنگر زن مادر همه سنگر هاست و به فرموده امام خیمنی(ره) از دامن زن مرد به معراج می رسد.
همچنین رئیس جمعیت زنان فرهیخته و فعال خراسان جنوبی در عرصه دینی، گفت: این جمعیت در سال 1389 همزمان با فراخوان ملی در بیرجند راه اندازی شد، شبکه این جمعیت در حال حاضر در سراسر استان شکل گرفت.
فرشته اسدزاده ، افزود: برای این جمعیت حداکثر 50 عضو تعریف شده و هم اکنون 48 زن فرهیخته در استان عضو آن هستند.
وی اظهار کرد: مهم ترین هدف جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه دین استان ، رصد شرایط اجتماعی بانوان است به گونه ای که در بدنه اجتماعی دغدغه های مردم را شنیده و با اولویت سنجی برنامه ای، یک دغدغه مهم را در دستور کار قرار می دهیم.
وی تصریح کرد: اعزام مشاوران مذهبی به مدرسه های استان از اقدامات این جمعیت است و امروز دانش آموزان ارتباط خوبی با این مشاوران برقرار کرده اند.
خانم اسد زاده تاکید کرد: سال 1395،مشاوران مذهبی به مهد کودک ها اعزام شد که با استقبال فراوان در مهد کودک های استان رو به رو شد.
وی اضافه کرد: امضای تفاهم نامه با دستگاه های مربوط مثل صدا و سیما برای انعکاس بحث های محتوایی به جامعه از برنامه های سال این جمعیت در سال 1396 است.
وی بیان کرد: چاپ کتاب و استفاده از ظرفیت های هنرمندان استان برای تولید فیلم کوتاه از دیگر برنامه های این جمعیت در سال جاری است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
پست الکترونیکی به نشانیyahoo.com irnabirjand94@
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7559* 2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.