خلیل خلیلی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه های استان در بیرجند افزود: اکنون باید تمامی دست اندرکاران آموزش عالی فارغ از بحث های سیاسی آموزش عالی کشور را نجات دهند و به معیارهای اصیل آن برگردند.
وی گفت: موضوع تحول به عنوان مبحثی فراتر از گفتمان دانشگاهی امروزه به عنوان یکی از چالش های نظام آموزشی مطرح است.
وی به جایگاه و اهمیت آموزش عالی در خانواده ها و جامعه اشاره کرد و گفت: کیفیت آموزشی، مفید بودن آن، راندمان بالا، بهره وری و جهت گیری آموزش عالی از اهمیت زیادی برخوردار است.
به گزارش ایرنا خلیلی اظهار کرد: آموزش بی کیفیت خانمان سوز مملکت است افراد مستعد محدودی به رشته های خاص راه پیدا می کنند.
وی با اشاره به آمار شرکت کنندگان در آزمون سراسری سال جاری، تصریح کرد: بیش از 60 درصد متقاضیان کنکور رشته علوم تجربی بودند، متاسفانه چند سال است که تعداد شرکت کنندگان در رشته ریاضی به شدت کاهش یافته است.
وی یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت گیری استعدادهای کشور پیش بینی های لازم را انجام داده است اما در جامعه ای که قشر خاصی به لحاظ هوشی به یک حوزه رفته و مابقی حوزه های خالی بماند همان قشر خاص باید نگران جامعه باشند.
وی، کیفیت آموزشی را جزو مقوله های علوم انسانی دانست و افزود: کجای دنیا برای تخصصی که لازم نیست یارانه ارایه می شود، معمولا در کشورهای جهان سوم برای آموزش هزینه می کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.