عبدالحسین داداشی نیاکی، روزشنبه در کارگاه آموزشی و توجیهی منتخبان شوراهای اسلامی شهرهای بیرجند، اسدیه، خوسف، قهستان، طبس مسینا و گزیک، افزود: اعضای شورای شهر باید با ارایه طرح هایی مدون موجب درآمد مضاعف شهری شوند.
خراسان جنوبی 27شهر دارد.از 769هزار جمعیت استان، 59درصد در شهرها زندگی می کنند.
به گفته وی دستیابی به رقم 2 برابر شدن درآمدهای شهری، یعنی اقدام های عمرانی مناطق باید افزایش چشمگیری پیدا می کند و روند توسعه شهری با سرعت بیشتری به پیش می رود.
وی با بیان اینکه 60 تا 70 درصد منتخبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان، جدید هستند، عنوان کرد: طبیعی است، منتخبان آشنایی کامل با قوانین این مجموعه نداشته باشند، در این کارگاه قصد داریم صفر تا 100 قوانین مربوط به شوراها را بررسی کنیم.
به گزارش ایرنا، داداشی نیاکی، اظهار کرد: متاسفانه نداشتن آگاهی کافی از مقررات موجب ایجاد مصوبه های خارج از حوزه اختیار شوراها می شود که بعضا در دوره هایی با آن مواجه بودیم، منتخبان جدید باید به این مهم توجه کنند.
وی ادامه داد: در برخی اوقات بعضی مصوبه ها باید طبق لوایح شهرداریها باشد، تصویب نمی شد، امیدواریم با در نظر گرفتن قوانین وضع شده، منتخبان شورای شهر و روستا اقدام های مدونی را برای خدمت رسانی به مردم انجام دهند.

** جذب سرمایه گذار/ شوراهای اسلامی/ توسعه شهری
همچنین فرماندار بیرجند در کارگاه آموزشی و توجیهی شورای شهر بیرجند، اسدیه، خوسف، قهستان، طبس مسینا و گزیک،اظهار کرد: اعضای شوراها باید با همفکری امکان جذب سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری در شهر و روستا فراهم کنند، بدون شک این اقدام روند توسعه شهری را افزایش می دهد.
علی ناصری، تصریح کرد: رعایت قوانین در همه امور، مهمترین انتظار مردم از منتخبان است، آنها باید برای تنظیم قوانین و مصوبه ها بر اساس قانون و نگارش حقوقی و صحیح ، گام بردارند.
به گفته فرماندار مرکز خراسان جنوبی، منتخبان شوراها باید با برنامه ریزی مدون و معین در حوزه های برنامه ریزی اقتصادی، امکان حضور بخش های مختلف دولتی و غیر دولتی را در مناطق مربوط فراهم آورند.

** حماسه آفرینی مردم در انتخابات/ برنتافتن نظر بیگانگان
فرماندار بیرجند، تاکید کرد: حضور پرشور مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا نشان از آفریدن حماسه ای دیگر بود و بیانگر این مهم است، مردم نظر هیچ بیگانه ای را در امور کشورشان بر نمی تابند.
وی ادامه داد: حضور مردم در این حماسه بزرگ نشان از بلوغ فکری مردم در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و بیگانگان باید بدانند، این کشور با تکیه بر مردم سالاری دینی روند اجرایی خود را به پیش می برد.
وی تصریح کرد: با درایت و تاکید بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، نظام بر پایه جمهوریت استوار است، همه ارکان آن با رای مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخاب می شوند و این مهم خود وظیفه را بر گردن منتخبان مردم 2 چندان می کند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا روز جمعه 29اردیبهشت 96 همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار شد.
برای جمع آوری رای مردم استان در 11 شهرستان،902 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده بود.
تعداد صندوق های اخذ رای ریاست جمهوری 902 صندوق و برای شوراهای اسلامی شهر و روستا یک هزار و 202 صندوق در نظر گرفته شد.
رای گیری شورای اسلامی شهر بیرجند در 92 شعبه با پیش بینی 410 صندوق اخذ رای به روش الکترونیکی انجام شد.
در این دوره انتخابات شوراهای اسلامی در 908 روستا برگزار شد و چهار هزار و 817 نامزد شورا در حوزه روستایی استان، برای تصاحب 2 هزار و 822 کرسی، با هم رقابت کردند.
مجموع ثبت نام شدگان برای نامزدی شورای شهر و روستا، پنج هزار و 678 نفر بود، نامزدها در حوزه شهری برای تصاحب 139 کرسی با هم رقابت کردند.
یکهزار و 170 ناظر و سر ناظر در استان مسئولیت نظارت برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به عهده داشتند.
جمعیت خراسان جنوبی بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن آبان ماه سال 1395، 769هزار نفر اعلام شد که از این تعداد 454 هزار(59درصد) نفر شهری و 315 هزار نفر (41درصد) روستایی هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215*2047*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.