سرهنگ حسن رجب زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به ماموریت جدید قرارگاه ثامن الائمه 2، تعبیر و تشخیص سلسه مراتب فرماندهی، موضوع پدیده خشکسالی، مباحث امنیتی و نیز تدابیر مقام معظم رهبری، قرارگاه فعالیت خود را از اول فروردین ماه سال جاری در مناطق مرزی استان آغاز کرد.
وی بیان کرد: حفظ امنیت موجود، محرومیت زدایی و مردم یاری، سلامت، فرهنگی و بصیرت افزایی از جمله حوزه های ماموریتی قرارگاه در استان خواهد بود.

** جذب 250 نیروی بسیجی
وی گفت: برای حفظ امنیت از ابتدای سال 96 تاکنون، 250 نیروی محلی و بسیجی در مناطق جذب و آموزش های لازم را فرا گرفتند.
به گزارش ایرنا، رجب زاده ادامه داد: همچنین در زمینه محرومیت زدایی و مردم یاری تاکنون بیش از 12 هزار بسته معیشتی و بیش از هفت هزار کیلوگرم گوشت در مناطق تحت پوشش توزیع شد.
وی عنوان کرد: در مرحله نخست، نیازمندی های منطقه احصا و پروژه های عمرانی و عملیاتی زیادی از قبیل تکمیل، مرمت و ساخت مدرسه، مسجد، خانه عالم، احداث پل و راه های روستایی، تسطیح زمین های کشاورزی و ... پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: تاکنون توافق اولیه برای تکمیل یا مرمت 30 باب مدرسه انجام شد، هم چنین برای محرومیت زدایی در مناطق مرزی استان 50 مورد غسالخانه، احداث 15 باب خانه عالم و تکمیل و احداث 20 باب مسجد در دستور کار قرار گرفت.

** اختصاص 45 میلیارد ریال بودجه عمرانی و عملیاتی
فرمانده قرارگاه ثامن الائمه 2، از اختصاص 45 میلیارد ریال اعتبار در مرحله نخست به اجرای طرح های یاد شده خبر داد و افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده این پروژه ها امسال در مناطق مرزی استان اجرا می شود.
رجب زاده، آبرسانی سیار به 20 روستا، احداث 200 باب سرویس بهداشتی، تکمیل و ترمیم 100 باب گلزار شهدا، احداث و احیای 16 رشته قنات، احداث و تکمیل 15 پل و راه روستایی، انجام 40 مورد تسطیح زمین کشاورزی و 10 پروژه متفرقه را از دیگر پروژه های عمرانی برنامه ریزی شده در مناطق مرزی استان برشمرد.
وی در ادامه به خلاصه عملکرد مجموعه تیپ انصارالرضا(ع) به نمایندگی از خراسان جنوبی در منطقه جنوب شرق کشور پرداخت و گفت: تیپ انصارالرضا(ع ) با همکاری همه مجموعه های نظامی و انتظامی در سیستان و بلوچستان به ویژه در جنوب استان در قالب قرارگاه عملیاتی شهید فولادی در 2 شهرستان چابهار و راسک به مدت سه سال ماموریت داشت.
وی ادامه داد: در این مدت در سه حوزه ایجاد امنیت پایدار، محرومیت زدایی و مردم یاری و سلامت، فرهنگی و بصیرت افزایی فعالیت هایی انجام شد.
وی با بیان اینکه امروز در منطقه چابهار و راسک اسم خراسان جنوبی برای همه آشناست، گفت: در عرصه های امنیت کارهای خوبی با به کارگیری بیش از هزار نفر از مردم محلی، همکاری و همراهی تمام مجموعه های نظامی، انتظامی و امنیتی انجام و امروز امنیت پایدار در این منطقه حاصل شده است.
وی با اشاره به اینکه مردم بومی آن مناطق امنیت موجود را بیش از هر کسی درک می کنند، اظهار کرد: در مدت سه سال گذشته حداقل به عنوان نمونه بیش از یک میلیون نفر مسافر به شهر چابهار که حتی در ایام عید هیچگونه مسافری وجود نداشت، سفر کردند.

** برگزاری اجلاس توسعه سواحل مکران با حضور 35 نماینده کشورهای خارجی
فرمانده قرارگاه ثامن الائمه 2 یادآور شد: در عرصه های امنیتی و اجتماعی بعد از گذشته سه سال ماموریت اکنون تمام مراسم های ملی و مذهبی به بهترین شکل برگزار می شود.
رجب زاده ادامه داد: همچنین 2 اجلاسیه توسعه سواحل مکران با حضور 35 نماینده کشورهای مختلف در این منطقه برگزار شد که برای نظام بسیار حایز اهمیت بود.
وی عنوان کرد: ساخت خانه برای محرومان تحت پوشش کمیته امداد، مسجد، مدرسه، ایجاد جاده و راه روستایی، تسطیح زمین کشاورزی، ایجاد مزرعه پرورش شترمرغ، توزیع 10 هزار بسته معیشتی و کمک به فرزندان بد سرپرست و بی سرپرست از جمله فعالیت هایی حوزه محرومیت زدایی و مردم یاری در مناطق یاد شده است.
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه سلامت، فرهنگی و بصیرت افزایی، تصریح کرد: پارسال سه بیمارستان صحرایی مجهز در حوزه قرارگاه شهید فولادی مستقر شد از جمله بیمارستان شهید محلاتی تبریز بود که جزو 10 برند نخست هزار و 400 بیمارستان کشور است.

** ارایه خدمات درمانی به بیش از 250 هزار نفر
رجب زاده از مراجعه بیش از 100 هزار نفر به سه بیمارستان صحرایی مستقر و ارایه بیش از 250 هزار مورد خدمات به مردم خبر داد.
وی گفت: در حوزه فرهنگی نیز توزیع بسته های تحصیلی بین نیازمندان و برگزاری کارگاه های آموزشی سبک زندگی اسلامی برای خانواده های آن مناطق بود که با استقبال بی نظیر مردم همراه شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.