سعید هریوندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مجموع معامله تالار بورس استان در سه ماهه اول 96 به 148 میلیارد ریال رسید که 57 درصد آن مربوط به فروش سهام و 43 درصد مربوط به خرید سهام است.
وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، 88 کد معاملاتی جدید در تالار بورس منطقه ای استان افتتاح شد که 36 کد مربوط به خرداد ماه گذشته است.
به گفته هریوندی در سه ماهه نخست امسال 326 نفر ساعت دوره آموزشی رایگان در تالار بورس استان برگزار شد.
وی اضافه کرد: در خرداد ماه گذشته شاخص کل بورس 2 هزار و 458 واحد کاهش داشته است.
مدیر بورس منطقه ای خراسان جنوبی اسفند ماه 95 در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد و ارزش بورس معامله شده استان را 224 میلیون و 507 هزار سهم به ارزش 555 میلیارد ریال عنوان کرده بود که به گفته وی این آمار در مقایسه با سال 94 بیانگر هشت درصد رشد است.
به گفته وی بورس اوراق بهادار به عنوان یک بازار متشکل و رسمی، مهمترین متولی جذب و سامان دادن صحیح منابع مالی سرگردان است و با جمع آوری نقدینگی جامعه، یک کاسه کردن و هدایت آنها به سمت واحدهای تولیدی منجر به حرکت چرخ های اقتصادی جامعه می شود.
وی اظهار کرد: از مهمترین مزایای بورس می توان به تسهیل فرآیند تامین مالی شرکت ها «از دید اقتصاد کلان» معافیت مالیاتی و تامین مالی بدون هزینه « از دید شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه» و کسب بازدهی مناسب « از دید سرمایه گذاران» اشاره کرد.
هریوندی تصریح کرد: با توجه به تنوع ابزارهای موجود قابل معامله در بورس تقریبا همه افراد با هر سطح ریسکی می توانند از مزایا و منافع بازار سرمایه منتفع شوند.
عملیات تجهیز تالار بورس منطقه ای خراسان جنوبی از سال 1387 شروع و از تیرماه سال 1388 بورس استان شروع به فعالیت کرده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215*2047*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.