سید ابوالحسن میرجلیلی عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ساعت 16امروز آتش سوزی مختصری در منطقه رخ داد و با توجه به سرعت وزش باد، آتش سوزی گسترش یافت.
وی اضافه کرد: ارتفاع درختان نخل منطقه به 20متر می رسد و به دلیل وزش باد و نیز ارتفاع درختان آتش سوزی به نخل های مجاور سرایت کرد و حریق گسترش یافت.
وی بیان کرد: هم اکنون 10دستگاه خودروهای امدادی و آتش نشانی، تعدادی تانکر آب مدیریت بحران استان به منطقه اعزام و در حال مهار آتش هستند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر تانکرهای آبرسانی اداره های مختلف شهرستان نهبندان بسیج شدند و با توجه به حجم آتش سوزی منطقه از مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان درخواست کمک شده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون نیروهای امداد و آتش نشانی و تانکرهای آبرسانی از شهرستان زهک و زابل وارد منطقه شدند و مهار آتش در هفت جبهه آغاز شده است.
میرجلیلی یادآور شد: با توجه به سرعت بالای باد در منطقه، کار اطفای حریق تا حدودی دچار مشکل شد، انتظار می رود تا 2، سه ساعت آینده آتش سوزی مهار شود.
به گفته وی هم اکنون جلسه شورای بحران نهبندان با حضور فرماندار، معاونان و مسئولان شهرستان تشکیل شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد که پس از مهار آتش سوزی ، گروه های برآورد خسارت فردا(چهارشنبه) به منطقه اعزام خواهد شد.
نخلستان دهسلم نهبندان با قدمت 200ساله،اردیبهشت ماه سال 95 به شماره 312 در فهرست آثار طبیعی - ملی ایران به ثبت رسید.
در این منطقه حدود 400 هکتار اراضی به کشت نخل اختصاص دارد و زندگی مردم به محصول خرما و درخت آن بستگی دارد، طوریکه از شاخه های آن به عنوان « تیر» سقف خانه، از چوب به عنوان سوخت زمستانی، برگ خرما برای تولید آثار دستی از جمله سبد، جارو ، حصیر و زیرانداز و از الیاف آن در تهیه طناب و از میوه آن به عنوان عذا استفاده می کنند.
این نخلستان چون نگینی سرسبز و خرم در دل بیابانهای خراسان جنوبی می درخشد و در روستای دهسلم به عنوان مقر پایگاه بیابان لوت و مهمترین گذرگاه به بیابان قرار دارد و همواره گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است.
نخلستان این منطقه به جهت تنوع زیستی، گردشگری و جهانی حایز اهمیت است.
شهر نهبندان در 200کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
2047*خبرنگار و انتشار دهنده* عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.