حجت الاسلام محمد شمس الدین روز دوشنبه در خطبه های نماز عید فطر در بشرویه افزود: نورانیت و معنویت ماه رمضان همواره در دل های مومنان باقی می ماند و حضور چشمگیر مردم را در راهپیمایی روز جهانی قدس که در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار شد، مشاهده کردیم.
وی ادامه داد: یک ماه روزه داری زمینه ترک و دوری از گناه را فراهم می آورد و نتیجه یک ماه روزه داری غفران و بخشش الهی است.
وی اضافه کرد: ملت ایران با وجود هوای گرم و سوزان به دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه برخاستند و با حضور پر شور و میلیونی خود در راهپیمایی با شکوه روز قدس حمایت معنوی خود را از این مردم مظلوم به همه دنیا نشان دادند.
وی با تاکید به حفظ وحدت و انسجام اظهار کرد: دشمن امروز از یکپارچگی مسلمانان واهمه دارد و به همین دلیل مشغول فتنه انگیزی بین ملل مسلمان است که هوشیاری و آگاهی در این شرایط وظیفه هر فرد مسلمانی است.
به گزارش ایرنا، امام جمعه بشرویه یادآور شد: تشکیل گروهک های تکفیری و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که دامنگیر جهان اسلام شده است.
وی اضافه کرد: متاسفانه حکومت هایی که خود را از زمامداران جهان اسلام می دانند و در صدر آنان آل سعود قرار دارد، با اسراییل و آمریکا هم پیمان شده و کمر به نابودی دیگر کشورهای اسلامی بسته اند.
شمس الدین با اشاره به توان دفاعی و نظامی بالای ایران، افزود: حمله موشکی ایران به مواضع داعش در دل این گروهک تکفیری و حامیانش هراس افکنده و بیش از پیش به قدرت نظامی ایران پی بردند.
وی اسلام و ولایت را بزرگ ترین نعمت برای مردم ایران دانست و اظهار کرد: زندگی در حکومتی اسلامی که با ولایتمداری پرچمدار مکتب تشیع در دنیا به شمار می رود ارزشمند ترین هدیه ای است که خداوند متعال به شیعیان ارزانی داشته است.
نماز عید سعید فطر روز دوشنبه با حضور گسترده مردم در بهشت امام حسین (ع) بشرویه برگزار شد.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده -عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.