امام جمعه طبس در خطبه نماز عید فطر بیان کرد: ماه رمضان خدا توفیق داد روزه گرفتیم، قرآن خواندیم از لیالی قدر استفاده کردیم، اما انجام کارهای خیر یک طرف مساله است و نگه داشتن آنها مساله مهم تری است.
حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم، افزود: ماه رمضان روزه گرفتن مهم است ولی نگه داری آثار و برکات روزه اهمیت زیادی دارد، مشهور است انقلاب کردن مهم است اما انقلابی ماندن مهمتر است.
وی ادامه داد: ماه رمضان تمام شد، مواظب باشیم غیبت نکنیم، دروغ نگوییم، مال مردم نخوریم، تهمت نزنیم، خواهران حجاب را رعایت کنند و آثار و برکات ماه رمضان حفظ شود.
امام جمعه طبس بیان کرد: با توجه به آیات قرآن آنچه باعث از بین رفتن آثار خوب کارهای انسان می‌شود شامل کفر، شرک، بلند کردن صدا نزد پیامبر، نبود ایمان، عدم رضایت به دین خدا و رضای خداوند متعال و ضرر زدن به دین خداست.
وی با قدردانی از حضور مردم در مراسم های ماه رمضان به ویژه شب های قدر گفت: در ماه رمضان به چند روستای دور دست رفتیم که این حضور گسترده و عاشقانه مردم به خصوص جوانان و نوجوانان قابل قدردانی است، از روحانیت معزز بومی یا آنهایی که از مناطق دیگر به شهرستان دعوت شدند نیز تشکر می کنم.
حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس بیان کرد: از مردم که در هوای گرم طبس حضور با عظمتی در شهرستان در روز قدس داشتند تشکر می کنم.
وی همچنین از تلاش های مدیران نیروی انتظامی و بسیج برای تامین امنیت مراسم ماه رمضان قدردانی کرد.
شهرستان طبس با 72 هزار نفر جمعیت و 57هزار کیلومتر مربع مساحت بزرگترین شهرستان ایران و خراسان جنوبی است.
شهر طبس در 270کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7217*2047* خبرنگار - سجاد نجفی* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.