محمد سنجری روز یکشنبه در کمیته اشتغال شهرستان درمیان، افزود: باید بیش از گذشته زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان ایجاد شود، برای رونق اشتغال و تولید امنیت سرمایه گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی بیکاری و فقر را مهمترین مشکل جامعه و چالش مهم نظام دانست و گفت: هم اکنون تعداد افراد بیکار و دارای مدرک دانشگاهی در جامعه زیاد هستند که این افراد علاوه بر سرمایه انسانی، سرمایه فرهنگی جامعه هستند.
وی ادامه داد: عدم استفاده درست از ظرفیت این سرمایه های انسانی و فرهنگی باعث تهدید جامعه خواهد شد.
به گفته وی امروز تعادل بازار کار به هم خورده است چرا که سالانه 700 هزار نفر جویای کار وارد بازار می شوند و از طرفی بیشترین نرخ رشد جمعیت در دهه 60 بود که امروز تمام افراد وارد بازار کار شدند و بازار کار نتوانسته است این افراد را جذب کند.
وی اظهارکرد: اینکه اکثر افراد تحصیل کرده به دنبال کار پشت میزنشینی هستند، فرهنگ غلطی است، در دستگاه های اجرایی تنها برای افراد محدودی شغل وجود دارد.
وی عنوان کرد: بیکاری یکی از معضلات اصلی جامعه است که براساس بررسی های انجام شده نداشتن مهارت مشکل اصلی جوانان بیکار و فارغ التحصیل استان و کشور است.
وی گفت: رشد اقتصادی فراگیر و همه جانبه می تواند به ایجاد اشتغال در جامعه کمک کند، برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در جامعه به سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی نیاز داریم.
فرماندار درمیان هم بزرگترین وظیفه مسئولان و مدیران را ایجاد شغل و بهبود وضعیت اقتصادی مردم دانست و افزود: فعالیت های دستگاه های اجرایی باید مردم را نسبت به آینده امیدوار نگاه دارد.
محمد بشیری زاده، بیان کرد: تولید و اشتغال از مهم ترین ارکان سیاست های اقتصاد مقاومتی است که باید مسئولان تمام تلاش خود را برای تحقق شعار سال به کارگیرند.
وی عنوان کرد: امروز مهمترین دغدغه اصلی دولت بحث اشتغال است، متاسفانه بیشتر جمعیت فعال فاقد مهارت فنی و شغلی هستند و انتظار می رود در حفظ و صیانت از نیروی کار آموزش مهارت های فنی و توازن بین متقاضیان کار و ایجاد اشتغال در اولویت اول شهرستان قرار گیرد.
به گفته وی به دلیل خشکسالی و نبود شغل بیشترین آمار مهاجرت از این شهرستان است، ایجاد اشتغال در ماندگاری جمعیت در روستاها تاثیرگذار است.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.