علی زندی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: مجوزهای لازم در این خصوص اخذ شد و ستاد در انتظار نهایی شدن زمان اجرا مواد افیونی است.
وی اظهار کرد: همایش صیانت و گفتمان سازی در حوزه اجتماعی شدن مواد مخدر از دیگر برنامه های ویژه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است و ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر سه هزار و 700 شهید و 12 هزار جانباز تقدیم نظام شد.
به گفته زندی تاکنون خراسان جنوبی در مبارزه با مواد مخدر 97 شهید و 85 جانباز در این حوزه تقدیم کرده است.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: رئیس جمهوری به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای چهارمین سال متوالی در اجرای منویات مقام معظم رهبری دستورالعمل ها و آیین نامه هایی را در این ارتباط به استان ها ابلاغ کرد.
زندی ادامه داد: دولت یازدهم در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقدامات شایسته انجام داده ، که مهم ترین آن بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است.
وی یادآور شد: امروز هیچ دستگاهی نمی تواند اعلام کند، به تنهایی می تواند در حوزه مبارزه با مواد مخدر مبارزه کند.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: در چهار سال اخیر ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری با تاسی از منویات رهبری در این حوزه همکاری خیلی جدی داشت و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار گرفت.
به گفته زندی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به معنی استفاده از توان و ظرفیت ائمه جمعه، بسیج ، سپاه پاسداران و دستگاه های مردمی است.
این مسئول یادآور شد: در خراسان جنوبی 49 سازمان مردم نهاد فعال با ظرفیت ملی وجود دارد.
وی برگزاری همایش پیاده روی در جاده سلامت، مسابقه قهرمانی پینگ پنگ استان ، نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در جاده سلامت و بوستان دولت، دیدار با امام جمعه بیرجند و نیز دیدار با نماینده ولی فقیه در استان را از دیگر برنامه ها به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر ذکر کرد.
زندی نابودی مواد مخدرغیر دارویی با حضور استاندار، تجلیل از دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر را از دیگر برنامه ها برشمرد.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان یادآور شد: خراسان جنوبی 466 کیلومتر مرز با افغانستان که بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر در دنیاست، دارد.
وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و همجواری با سیستان و بلوچستان، ادامه 18سال خشکسالی‌ و کمبود زمینه های اشتغال موجب شد که خراسان جنوبی در زمینه اعتیاد و مصرف مواد مخدر‌ دچار مشکل شود.
وی با اظهار اینکه از 19 هزار معتاد شناسایی شده در استان 16 هزار نفر مرد و بقیه زن هستند، یادآور شد: شیوع‌شناسی جدید در حوزه اعتیاد انجام شده ولی نتیجه آن هنوز اعلام نشده است.
وی در همین حال تصریح کرد: هم اکنون شاهد شیب ملایم به سمت کاهش گرایش از اعتیاد هستیم، آمار معتادان با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، مدیریت شد، امید است، تعداد معتادان خراسان جنوبی نسبت به آخرین آمارگیری افزایش نیافته باشد.
زندی، کودکان را قربانیان اعتیاد عنوان کرد و افزود: ستاد اقدامات ارزنده‌ای را برای درمان کودکان انجام داد و در حال حاضر 30 تخت درمانی در پنج بیمارستان برای کودکان معتاد فراهم شده است.
پنجم تیرماه برابر 26 ژوئن توسط سازمان ملل متحد به عنوان سال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7559* 2047* خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.