به گزارش عصر شنبه پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ حسین رضایی اظهار کرد: با پایان یافتن ماه رمضان، سفرهای تعطیلات عید فطر و در ادامه آن مسافرت های تابستانی در استان شروع می شود و شاهد تردد بیشتر در جاده های استان خواهیم بود .
به گفته وی تمهیدات ویژه ای برای واپایش (کنترل) و نظارت بر امور ترافیکی و پیشگیری از وقوع حوادث و تصادف رانندگی در نظر گرفته شد تا نتایج حاصل از انجام مأموریت عید فطر موجب آرامش خاطر، رضایت مندی مردم و انضباط در عبور و مرور شود.
رئیس پلیس راه استان با اشاره به حضور چشمگیر، فعال و مؤثر کارکنان و تیم های عملیاتی در معابر برون شهری برای اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: برخورد قاطع با متخلفان از مقررات راهنمایی و رانندگی و جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی همراه با تشدید برخورد با ناهنجاری های اجتماعی از قبیل کشف حجاب توسط بانوان ، آلودگی صوتی، حمل حیوانات و سگ گردانی در حین رانندگی، دودی کردن شیشه های وسایل نقلیه و ... در دستور کار پلیس خواهد بود.
وی بیان کرد: کنترل دقیق وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی و مسافری در جاده ها برای ارتقای ایمنی و رضایت مندی مسافران انجام خواهد شد .
سرهنگ رضایی ادامه داد : هماهنگی با سازمان راهداری برای آشکار سازی نقاط حادثه خیز با نصب علایم هشدار دهنده و استقرار تیم های گشت در شعاع نقاط حادثه خیز انجام شد و آمادگی لازم برای استقبال از سفرهای تابستانی در بین رده های پلیس راه استان احراز شده است .
وی به شهروندان برای افزایش ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت ها و ممنوعیت های عبور و مرور مربوط به تعطیلات مرتبط با عید فطر را بیان کرد و گفت: تردد تمام کامیون ها، تریلرها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 00: 15 الی 00: 23 روزهای یکشنبه و جمعه( چهارم و نهم )تیرماه در محور قاین - بیرجند و بالعکس ممنوع می باشد.
وی تاکید کرد : در صورتی که عید فطر روز یکشنبه چهارم تیر اعلام شود، محدودیت ها و ممنوعیت ها در اطلاعیه فوق یک روز جلوتر اعمال خواهد شد .
خراسان جنوبی با 151هزار کیلومتر مربع مساحت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است.
این استان با داشتن 17هزار و 500کیلومتر راه و قرار داشتن 2کریدور از 10کریدور اصلی کشور در مسیر تردد زایران 15استان غرب و جنوب غرب کشور به مشهد مقدس قرار دارد
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
2047*دریافت و انتشار-عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.