در آستانه فرارسیدن سالروز حادثه تروریستی هفتم تیرماه 1360 ، ظهر روز شنبه امام جمعه قاین ، نماینده شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مسئولان محلی با خانواده شهید مهدی امین زاده دیدار و گفت و گو کردند.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در این دیدار با بیان این که شهید امین زاده افتخار منطقه است، افزود : این شهید بزرگوار در قبل و بعد از پیروزی انقلاب زحمات فراوانی در قاینات و به تبع آن در کشور کشیدند .
فرهاد فلاحتی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اظهار کرد : حضور ما در منزل شهید گام کوچکی در مسیر زنده نگه داشتن یاد و نام شهداست.
وی افزود: الگوی حرکت ما در انقلاب ، راه شهدا و نزدیک شدن به آرمان های شهداست و باید در مسیر شهدا و آرمان های شهدا گام برداریم.
فلاحتی اضافه کرد: دشمن همیشه به دنبال نفوذ به ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است و در ترور شهدای هفتم تیر ماه سال 1360 نیز یک نیروی نفوذی به ظاهر انقلابی در دفتر نخست وزیری راه پیدا کرد.
وی گفت : در حال حاضر جلوگیری از نفوذ دشمن در لایه های نظام جزو اهداف نظام جمهوری اسلامی است.
در روز 7 تیر 1360 آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، رییس وقت دیوان عالی کشور و بیش از 70 نفر از مقامات و چهره‌ های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، 27 نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند.
شهید مهدی امین زاده متولد 1328در شهرستان قاینات، یکی از 72 نفر شهید گلگون کفن حادثه هفتم تیرماه سال 1360 است که به دست مزدوران منافق و عوامل آمریکا جان به جان آفرین تسلیم کرد و شربت شهادت نوشید .
وی دارای دکترای بازرگانی واقتصاد بود که معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی را به عهده داشت.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
* 7218 * 2047* خبرنگار - محمد امین زرگر * انتشاردهنده - عباسقلی اشکور جیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.