محمد سالاری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون 108 فقره گواهی کشف معدن و 497 معدن دارای پروانه بهره برداری با استخراج اسمی 12.8 میلیون تن سالانه در استان وجود دارد که برای 10 هزار و 100 نفر شغل ایجاد شده است.
به گفته وی در سه ماهه اول امسال 242 پروانه اکتشاف معتبر توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش های مختلف صادر شد، همچنین در این مدت 2 میلیون تن ذخیره معدنی کشف و به سایر ذخایر معدنی استان افزوده شد.
وی بر ضرورت حمایت از تولید در بخش معدن اشاره کرد و گفت: سال گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه محاسبه حقوق دولتی معادن سنگ های گرانیت بر مبنای میزان استخراج واقعی آنها مکاتبه و این مهم مصوب شد.
سالاری اظهار کرد: در زمینه قیمت پایه حقوق دولتی در حوزه یاد شده به خراسان جنوبی کمک زیادی شد، در چند نوع ماده معدنی نیز قیمت پایه کاهش یافت.

** مشکلات واحدهای معدنی استان عارضه یابی می شود
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: برای جذب و ترغیب آن دسته از بهره برداران حقیقی و حقوقی که واحد فرآوری سنگ تزیینی دارند، برای احداث واحدهای فرآوری سنگ های تزیینی نما، حقوق دولتی با درصدی تخفیف پیش بینی شده است.
به گفته سالاری از ابتدای سال جاری زمینه عارضه یابی مشکلات واحدهای معدنی در استان آغاز شد، تمام شرایط، موانع و مشکلات واحدهای معدنی در یک فرم ذکر شده است که مسئولان دولتی باید نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.
وی، تعیین تکلیف پهنه های معدنی واگذار شده قبلی، مزایده های متعدد در محدوده های اکتشافی، گواهی نامه های اکتشافی و حضور سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ( ایمیدرو )، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به استان از جمله برنامه های این سازمان در سال جاری ذکر کرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.