حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند افزود: روز قدس نماد آیه « اشدا علی الکفار و رحما بینهم » است و مسلمانان جهان با یکپارچگی و اقتدار در این روز وحدت خود را به رخ جهانیان می کشند.
وی ادامه داد: امروز مستکبران عالم با حیله های گوناگون می خواهند اساس انقلاب اسلامی را که اسلام، توحید، مردم، حمایت از محرومان و مستضعفان است را متزلزل کنند، زیرا قدرت و حاکمیت بر جهان را به هر قیمتی خواستارند.
به گزارش ایرنا، رضایی، تاکید کرد: مردم ایران امروز با اتحاد، همدلی و همفکری پشت سر امام مسلمین و رهبر عزیزمان ایستادند و در برابر افکار شوم و ددمنشانه استکبارایستادگی کردند.

** عقل، ستون خیمه انسانیت است
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه ستون خیمه انسانیت عقل است افزود: در هر جایی که عقل نباشد اختلاف و تفرقه به وجود می آید و این در حالی است که اختلاف در جامعه اسلامی و بین مسلمانان معنا ندارد.
وی اظهار کرد: انسان متعهد و اخلاقی اول باید عاقل باشد تا به جامعه اش آسیبی نرسد.
وی اضافه کرد: امروز اگر مقام معظم رهبری بر این اندیشه هستند که تا 25 سال دیگر اسرائیل نابود خواهد شد مسئولیت را بر گردن ما سنگین تر می کند تا برای تحقق این امر برنامه ریزی کنیم.
وی بیان کرد: برنامه ریزی به موقع در برابر بدخواهان نظام اسلام، جامعه اسلامی را از فقر و تبعیض نجات می دهد و کمک می کند تا بتوانیم در یک صف مستحکم در برابر مستکبران عالم بایستیم.
وی با اشاره به اینکه ماه رمضان،ماه ایثار، آزادگی و بزرگی است عنوان کرد: مهم ترین پیام این ماه بزرگ این است که در خدمت به مردم احساس خستگی نکنیم.
وی تصریح کرد: اگر ما درک کنیم که چند روزی میهمان دنیا هستیم باعث خواهد شد تا عاشقانه به امام و شهدا و مردم خدمت کنیم.
وی تاکید کرد: اینکه ما در برابر خودمان تسلیم باشیم اما در برابر دشمنان ایستادگی کنیم ارزش بزرگی است زیرا گمنامی بهتر از شهرت است و این در حالی است که شهدا با اینکه در آسمان ها محشورند اما در دنیا آنها را نشناختیم زیرا آنها تسلیم خدای خویش بودند.
وی ادامه داد: در این ارتباط باید درک کنیم که روز جهانی قدس مساله اول جهان اسلام است و به گفته امام راحل تکلیف همه مسلمانان است که قدس را آزاد کنند.
وی همچنین فرا رسیدن عید سعید فطر را به نمازگزاران تهنیت گفت و افزود: عید فطر عیدی است که با خودسازی و مدیریت نفس برای انسان رقم می خورد.
وی با بزرگداشت مقام شهید دکتر بهشتی او را سیدالشهدای انقلاب نامید و افزود: مسئولان قوه قضائیه باید قاطعانه رفتار کنند تا عدالت واقعی در جامعه پیاده شود.
وی در ادامه سوء قصد به جان مقام معظم رهبری در همچنین ایامی را محکوم، و عنوان کرد: خدا را شاکریم در داشتن رهبری حکیم، هوشمند، قاطع و انقلابی که بی محابا جلوی افکار شوم استکباریان و بدخواهان نظام ایستادگی می کنند و به عنوان شاگردی مخلص و خلف صالح آن امام عظیم الشان در اداره امور مسلمانان با اقتدار گام برمی دارند.
امام خمینی(ره)، 16 مرداد 1358 خورشیدی در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215* 6054*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.