ادامه مطلب به این شرح است: نام قدس به تمامی گویای قداست سرزمینی است که اولین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف اسلام و جایگاه بعثت رسولان الهی است.
نامی که همواره برای مسلمانان اهمیت ویژه ای داشته است.این شهر همچنین درنظر مسیحیان و یهودیان جایگاهی بزرگ داشته و پیروان این سه هر سه آیین ابراهیمی برای قرن های متمادی درآن به صلح وصفا در کناریک دیگر زیسته اند.
با این همه قدس در تمام دوران های اخیر پس از اسلام همواره جزئی از جغرافیا وتاریخ و'نمادی' از اسلام بزرگ بوده است.
نمادها در منطق ملت های گوناگون دارای ارزش های برجسته دینی یا ملی بوده اند و حفظ قداست نمادهاجزئی ازاعتقادات اصیل و محکم ملی و آیینی بوده است.
از این رو شکست یا تصرف نمادها همواره هدف دشمنان بوده است چون پس از آن تسلط واقعی بر سرزمین ها همواره سهل تر انجام شده است.
بعد از اشغال سرزمین فلسطین در جریان توطئه انگلیسی-صهیونیستی،اسرائیل در سال 1967قدس را پایتخت ابدی خود اعلام نمود.
ازآن زمان در تمام این سال ها سیاست یهودی سازی از طریق احداث شهرک های مسکونی با هدف افزایش جمعیت غیر مسلمانان درقدس و همچنین از بین بردن نمادهای اسلامی در حال انجام است.
دراین میان خیانت های برخی سران مرتجع عرب به آرمان فلسطین و سازش آنها بارژیم اشغالگر و سکوت مجامع بین المللی زمینه ساز تعبیر این رویاها برای این شهر بوده است. اسرائیل حیات، بقا و دوام خود را به این شهر گره زده است و از این جهت است راهبرد یهودی سازی بیت المقدس با هزینه های میلیاردی پیگیری می شود.
کاری که ناقض همه قرار داد های بین المللی و مغایر با قطعنامه های سازمان ملل درباره فلسطین است.
نا گفته پیداست هدف از این استراتژی نا بودی ماهیت اسلامی قدس است.
بن گورین اولین نخست وزیر اسرائیل جایی بیان کرده بود اسرائیل بدون قدس و قدس بدون معبد سلیمان وجود ندارد واین سه بی یکدیگر بی معنی هستند.
قدس سمبل و نماد فلسطین و محور وحدت میان اسلام است بنابراین مسلمانان نمی توانند و نباید از اصول ومبانی اعتقادی ودینی خویش در باره آن چشم پوشی کنند.
متاسفانه ، تفرقه آشفتگی و پراکندگی در میان کشورهای اسلامی وسر سپردگی سران حکومت های عربی به آمریکا و اسرائیل باعث شده است که آرمان آزادی قدس و فلسطین طی سالهای اخیر کمرنگ شود.
هدفی که از سالهای دور توسط اسرائیل وآمریکا ودیگر همپیمانان غربی آن پی گیری شده است.
با درک فرایند توطئه هایی از این دست و همچنین اهمیت راهبردی قدس برای مسلمانان امام خمینی،جمعه آخرماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس ودفاع از آرمان فلسطینی نامگذاری کرداین ابتکار دشمنان را غافلگیر کرد ونام قدس وفلسطین را دو باره زنده وبر سر زبانها انداخت.
این راهبرد مانع از فراموشی موضوع قدس وفلسطین ونوعی وحدت ویکپارچگی در جهان اسلام شد.
وحدتی که می تواند عامل قدرت وتوسعه یافتگی باشد.
اعلام روز قدس به فلسطین جانی تازه بخشید و آرمان آزادی فلسطین پس ازاین طرفداران زیادی را به خود جذب کرد.
پس از آن آمریکا و اسرئیل ساز تازه ای کوک کردند ایجاد تفرقه و چند دستگی در میان مسلمانان وانحراف اذهان از فلسطین.
آنها قطب نمای مسلمانان را به سوی اختلافات فرقه ای ومذهبی منحرف کردند.
نتیجه این که کشور های اسلامی امروز با یکدیگر در گیر شده اند.
حملات دد منشانه عربستان به یمن،سر کوب مردم بحرین ،مسائل افغانستان وجنایات داعش در عراق وسوریه با حمایت آشکار امریکا واسراییل، به ویژه به غفلت از موضوع فلسطین کمک کرده است وفلسطینی ها حالا در مقابل دشمن تا دندان مسلح تنها مانده اندواین متاسفانه همه ی آن چیزی است که استکبار بدنبال آن است.
شاید از همین رو ست که باید جهان اسلام در مقابل دسیسه نخ نما اما به واقع موثر انحراف ذهنی از موضوع فلسطین هوشمندانه وارد عمل شودو با نمایش اقتدار، انسجام ووحدت خود در تمام سرزمینهای اسلامی و هر جا که ردی از مسلمانی هست رشته های توطئه استکبار جهانی را پنبه کند.
علاوه برآن نباید از نظر دور داشت که روز قدس به فرمایش امام خمینی (ره): روز جهانی است ،روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشدروز مقابله مستضعفان با مستکبرین است.
از این روآزمونی برای آزادگان جهان نیز هست آنها که ورای ملیت ومذهب از جایگاه دفاع از حق ،انسانیت وآزادی به موضوع می نگرند نمی توانند در برابر این مساله سکوت کنند لذا حضور در راهپیمایی روز قدس برهمه عدالت خواهان وآزاد مردان جهان واجب است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7559* 6054*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده - مریم پنجابی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.