به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان جنوبی ،
داود شهرکی افزود: واحدهای تولیدی به نشانی اینترنتی behinyab.ir مراجعه و نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند.
وی اضافه کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه بهین یاب بخش تامین مالی واحدها و تکمیل مراحل ثبت نام نسبت به تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مورد نیاز واحد خود اقدام کنند .
وی افزود: برای استفاده بهینه از منابع موجود برای تامین نقدینگی مورد نیاز بنگاه های تولیدی کوچک و متوسطی که از بازار محصول مناسبی برخوردارند اما به دلیل تنگناهای مالی و نداشتن سرمایه در گردش، تولید آنها متوقف یا با ظرفیت پایین فعالیت می کنند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
وی اضافه کرد: همچنین طرح های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد که دچار مشکلات مالی هستند نیز می توانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت ظرفیت سازی و استفاده از همه بخش ها برای فعال سازی در عرصه تولید و نیز تاکید وزارتخانه مقرر شد، علاوه بر واحدهای صنعتی، فعالان بخش معدن هم می‌ توانند برای تأمین سرمایه در گردش و نقدینگی در سامانه ثبت ‌نام و از تسهیلات استفاده کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: ثبت ‌نام متقاضیان بر اساس آیین ‌نامه ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن ، تجارت و بانک مرکزی انجام می‌شود.
شهرکی با بیان اینکه سامانه برای تسریع و تسهیل در ارایه تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط قابل بهره برداری است، ادامه داد: واحدهای تولیدی که دارای پروانه بهره برداری هستند و اطلاعات واحد را در طرح بروز رسانی وزارتخانه ثبت کردند می توانند، برای دریافت تسهیلات از طریق بخش سرمایه در گردش اقدام کنند.
با اجرای طرح یاد شده در سال 95 به 302 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان افزون بر هزار و 720 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
همچنین علاوه بر تسهیلات یاد شده، 552 میلیارد ریال نیز به 175 واحد تولیدی از محل پرداخت مستقیم بانکها به واحد تولیدی پرداخت شد .
2047*دریافت و انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.