همه ساله با آغاز ماه بهار قرآن و به مناسبت ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن در خراسان جنوبی برگزار می شود که امسال این نمایشگاه با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد و عاشقان قرآن و اهل بیت (ع) در 6 روز برگزاری این نمایشگاه از غرفه های مستقر بازدید و با تخفیف ویژه از محصول ارایه شده نمایشگاه استفاده کردند.
نمایشگاه قرآن استان از 17 تا 22 خرداد ماه 96 در بیرجند مرکز خراسان جنوبی برگزار شد.
محمد جعفری افزود: این نمایشگاه علاوه بر بیرجند در شهرستان های طبس، درمیان، نهبندان، سربیشه، سرایان، فردوس و قاینات برگزار شد.
وی اظهار کرد: حضور مردم نسبت به سال های قبل پرشور تر بود، کیفیت برگزاری نمایشگاه به لحاظ مکانی نسبت به قبل بهتر بود.
وی یادآور شد: برای نخستین بار 500 میلیون ریال بن خرید کتاب به نمایشگاه اختصاص یافت و همه بن ها استفاده شد.
وی گفت : نمایشگاه قرآن برای عموم مردم 40 درصد ، برای طلاب و دانشجویان 60 درصد و برای موسسه قرآنی 70 درصد تخفیف لحاظ کرد.
وی اضافه کرد: در این نمایشگاه پنج هزار عنوان کتاب مرتبط با علوم قرآنی در 95 هزار جلد ارایه شد و آثار 20 ناشر کشور مستقیما و آثار 25 ناشر غیرمستقیم در نمایشگاه عرضه شده است.
جعفری یادآور شد: این کتاب ها با موضوع دینی از جمله قرآن، نهج البلاغه،صحیفه سجادیه و ... بود.
وی افزود: در این نمایشگاه 56 غرفه در حوزه های نشر مکتوب، نرم افزار، هنرهای تجسمی، تابلوفرش، معرق، خوش نویسی، تذهیب و... فعال بود.
وی گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در میان اقشار مختلف جامعه از اهداف برپایی این نمایشگاه بود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر گلایه بعضی از مردم از زمان برگزاری نمایشگاه اظهار کرد: فلسفه برگزاری نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان است و بعد از رمضان برگزاری آن به این شکل موضوعیت ندارد.
همچنین مسئول غرفه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: استقبال مردم در حد متوسط بود اما استقبال مسئولان بسیار کمرنگ بود.
عادل اربابی افزود: همانطور که قرآن مهجور مانده در نمایشگاه هم استقبال با شکوهی از طرف مسئولان نبود شاید دلیل آن این است که مسئولان فکر می کنند مردم به لحاظ اعتقادی در این نمایشگاه شرکت می کنند و نیازی به شرکت آنها نیست.
وی اظهار کرد: برنامه های جانبی مثل جشن روزه اولی ها که روزهای آخر در نمایشگاه برگزار شد اگر هر روز یک جشن برگزار می شد استقبال مردم از نمایشگاه قرآن بیشتر بود.
وی یادآور شد: تخفیف های که در نمایشگاه ارایه شد خوب بود و مورد استقبال مردم قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به اینکه فضای ماه رمضان با دوره قران و دعا و افطاری عجین است برگزاری این نمایشگاه اگر بعد از ماه مبارک بود با استقبال بیشتری روبرو می شد.
وی گفت: اگر نمایشگاه قرآن بعد از ماه مبارک رمضان برگزار شود حال و هوای قرآنی بعد از رمضان هم حفظ می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559*6054* خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده- مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.