به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، ملیحه بهنامیان افزود: بانک خون بند ناف در واقع از زمان تاسیس، فعالیت خود را در راستای اطلاع رسانی به خانواده هایی که در آستانه تولد فرزند بوده و نیاز به ذخیره سازی سلول های بنیادی دارند، آغاز کرده است.
وی ادامه داد: خون بند ناف منبعی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است و می‌تواند در روند درمان بیماری‌های بدخیم مورد استفاده قرار گیرد که بسیار مهم و ضروری است تا همه اقشار جامعه و خانواده‌ها از علت ذخیره‌سازی و موارد استفاده خون بند ناف اطلاع و آگاهی داشته باشند.
مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی استان عنوان کرد: سلول‌های بنیادی همانند خون در تمامی جراحی‌ها و درمان بیماری‌های خونی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.
به گزارش ایرنا، بهنامیان گفت: خون بند ناف مملو از سلول های بنیادی خون‌ساز است که در بیماری هایی که منشا خونی دارند همچون تالاسمی، بیماری نقص سیستم ایمنی به دلیل اهمیت سلول های بنیادی کاربرد فراوانی دارد که نگهداری و ذخیره آن ، پس اندازی برای سلامت فرزندانمان و نسل های آینده است.
وی بیان کرد: نگهداری از خون بندناف و تهیه سلول‌های بنیادی از آن در حقیقت مانند نوعی بیمه عمل می‌کند، ما ممکن است ماه‌ها و سال‌ها برای آنکه خانه یا ماشین ‌مان را بیمه کنیم وجهی پرداخت کنیم تا شاید برای روز مبادایی بتوانیم از آن استفاده کنید، نگهداری از خون بندناف نیز همین حالت را دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 6054* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.