سید علی اکبر پرویزی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات روستاهای حاشیه شهر بیرجند افزود: بنیاد مسکن هیچگونه مجوزی برای دریافت وجه بابت استعلام از مردم ندارد و نباید برای تغییر کاربری یا هر اقدام دیگری در روستا از مردم پولی دریافت شود.
وی بیان کرد: بر اساس قانون اخذ وجه بین دستگاهی نیز ممنوع است و با دستگاه های متخلف در این زمینه برخورد خواهد شد.
وی با بیان اینکه روستاها نباید منبع درآمدی برای بنیاد مسکن باشند، یادآور شد: دهیاری ها برای ارایه مجوز ساخت و ساز در صورت دارا بودن طرح های مصوب، نیاز به استعلام از بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی ندارند.
به گزارش ایرنا پرویزی با اشاره به انشعاب غیرمجاز آب و برق در روستاهای اطراف بیرجند، افزود: دستگاه های اجرایی مربوط با اخذ تعهدنامه باید نسبت به واگذاری امتیاز موقت به آندسته از افرادی که در محدوده روستایی اقدام به ساخت و ساز کرده اند تا زمان اجرای خطوط انتقال آب و برق اقدام کنند.

** سکونت نیمی از جمعیت روستایی بیرجند در چهار روستا
وی بیان کرد: در حال حاضر حدود نیمی از جمعیت روستایی شهرستان بیرجند در چهار روستای امیرآباد، حاجی آباد، چهکند و دستگرد و روستاهای نزدیک به این مناطق سکونت دارند.
وی با بیان اینکه رفع مشکل چهار روستای اطراف بیرجند به معنای رفع مشکل نیمی از جمعیت روستایی این شهرستان است، ادامه داد: از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی تقاضا می شود مشکلات این روستاها را در یک برنامه بلند مدت و با افق دید 15ساله مورد توجه قرار دهند.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه با تاکید بر تجمیع چاه های آب استان عنوان کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا چاه های نزدیک به یکدیگر تجمیع شود و برخی از چاه ها را در حالت ذخیره نگه دارند که این اقدام در ارتقای کیفیت آب آشامیدنی و کاهش هزینه های نگهداری چاه ها تاثیرگذار خواهد بود.
تکمیل مجتمع های آبرسانی در استان به ویژه در مناطق روستایی از دیگر مواردی بود که پرویزی به آن اشاره کرد و افزود: با پیگیری هرچه سریع تر مسئولان مربوط در این حوزه امید است به زودی شاهد تکمیل و راه اندازی مجتمع های آبرسانی در استان باشیم.

** اجرای طرح فاضلاب در روستاهای اطراف بیرجند
وی بر اجرای طرح فاضلاب در چهار روستای اطراف بیرجند تاکید کرد و گفت: مدیران مربوط اجرای طرح فاضلاب روستاهای امیرآباد، حاجی آباد، چهکند و دستگرد را در دستور کار قرار دهند تا هرچه سریعتر به شبکه اصلی فاضلاب بیرجند متصل شوند.
وی افزود: سال 96 اعتبار مناسبی در حوزه ورزش روستایی در نظر گرفته شده است بنابراین دستگاه های متولی برای ایجاد فضای سبز در روستاهای استان به ویژه چهار روستای اطراف شهر بیرجند اقدامات لازم را انجام دهند تا در آینده در این زمینه با مشکل مواجه نشویم.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید به ایجاد منطقه کارگاهی در روستا چهکند، اظهار کرد: مسئولان مربوط باید به گونه ای عمل کنند تا از امکانات و اماکن در اختیار این روستا به درستی و مناسب استفاده شود.

** اماکن بلااستفاده روستاها در اختیار دهیاران قرار گیرد
پرویزی ادامه داد: در صورت بلا استفاده بودن مکان هایی مانند خانه های بهداشت روستایی، خانه های عالم، سالن های ورزشی و غیره، این اماکن باید در اختیار دهیاری ها قرار بگیرد تا علاوه بر نگهداری از آن در استفاده مطلوب و مناسب از آنها نیز اقدامات لازم انجام شود.
در این جلسه مشکلات روستاهای حاجی آباد، امیرآباد، چهکند و دستگرد در حوزه های برق، آب، راه، گاز، بهداشت و درمان، بنیاد مسکن، فضاهای آموزشی و غیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستورات لازم نیز از سوی استاندار صادر شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.