به گزارش روز جمعه پایگاه خبری پلیس ، سرتیپ مجید شجاع اظهار کرد : با دریافت از سوی منابع و گزارش های مردمی مبنی بر این که فردی با اجاره یک واحد مسکونی در شهرستان بیرجند به بهانه استخدام و کاریابی از شهروندان وجه نقد در یافت می کند بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .
وی بیان کرد: با توجه به احتمال کلاهبرداری، موضوع به طور ویژه توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پیگیری و در تحقیقات اولیه مشخص شد، فرد مورد نظر غیربومی و خود را مهندس «غ» معرفی کرده است.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: هویت واقعی متهم از طریق استعلام از سامانه های نیروی انتظامی مشخص شد که وی ساکن یکی از استان های همجوار است و در خراسان رضوی ، شمالی، جنوبی و شهرستان طبس به جرم کلاهبرداری با شیوه تحت تعقیب است و در شهرستان یزد دارای دو فقره پرونده قضایی است.
به گفته سردار شجاع، با هماهنگی مقام قضایی حکم دستگیری و ورود به مخفیگاه متهم اخذ شد و با مراقبت سه ساعته در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و برای جلوگیری از امحاء مدارک و مستندات و با رعایت موازین قانونی و شرعی مخفیگاه وی بازرسی شد.
وی ادامه داد : در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی مدارک جعلی از قبیل مهر شرکت ، فرم ، پاکت آرم دار و غیره کشف شد و در بررسی سوابق متهم پنج فقره محکومیت مالی از قبیل صدور چک بلا محل و تحصیل مال نامشروع احراز و 14 شاکی در رابطه با اعمال مجرمانه متهم شناسایی شد.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود : شاکیان پرونده اظهار داشتند که فرد کلاهبردار با معرفی خود به عنوان مهندس با رفتار و گفتار اطمینان بخش مبالغی بابت یافتن کار و استخدام از آنها گرفته است و با اغفال خانمی به هویت معلوم قول ازدواج دایم به وی داده بود و برای محرمیت سند ازدواج محلی تنظیم و از ثبت ازدواج به بهانه های مختلف خودداری کرده بود .
وی بیان کرد: متهم ابتدا منکر هرگونه فعالیت غیرقانونی شد که هنگام مواجهه حضوری با شاکیان اعتراف کرد و گفت: مدرکم سیکل است و به خاطر عشق و علاقه ای که به مهندسی داشتم خودم را مهندس معرفی و از شاکیان پول گرفته و شرکتی ندارم .
سردار شجاع تصریح کرد : پرونده متهم پس از جمع آوری مستندات به مقام قضایی و مراجع تعقیب کننده وی ارسال شد و تحقیقات در مورد جرایم احتمالی این کلاهبردار حرفه ای ادامه دارد .
2047* دریافت و انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.