محمد هادی آرین، روز پنجشنبه در نخستین شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال 1396، افزود: همچنین اعتبارات هزینه ای استان در سال 96 ، هزار و 940 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: اعتبارات هزینه ای استان در 2 بخش حقوق و مزایا و سایر اعتبار هزینه ای دستگاه های اجرایی مشمول پرداخت های نیروهای قراردادی، بخشی از پرداخت های پرسنلی و هزینه نگهداری در دستگاه های اجرایی توزیع شد.
وی بیان کرد: اعتبار تملک دارایی استان امسال به صورت اخص 989 میلیارد ریال و اعتبارات سه درصد درآمد حاصل از نفت خام و گاز طبیعی نیز هزار و 540 میلیارد ریال است.
به گزارش ایرنا آرین اظهار کرد: بحث ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی امسال برای نخستین بار در قانون بودجه هزار و 50 میلیارد ریال بوده است.
وی اضافه کرد: امروز بر اساس شاخص هایی که از دستگاه های استان اخذ شده بود همچنین تبادل اطلاعات انجام شده با فرمانداران، اعتبارت تملک دارایی سرمایه ای توزیع شد.
وی یادآور شد: شاخص هایی که در بحث توزیع اعتبارت هزینه ای داشتیم پرداخت هایی بود که توسط خزانه به سازمان اعلام شده بود که بر اساس آن بخش حقوق و مزایا توزیع شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی افزود: بر اساس عملکرد دستگاه اجرایی در سال گذشته توانستیم بخشی از درخواست های به حق دستگاه ها را پوشش دهیم.
آرین یادآور شد: امید است امسال بتوانیم از محل سایر اعتبارات و منابع، ترمیمی در بودجه هزینه ای و تملک استان داشته باشیم.
وی در ادامه به وجود پروژه های نیمه تمام استان اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از پروژه های نیمه تمام استان بر اساس مصوبات کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها به ریاست فرمانداران در اولویت اتمام قرار گرفت.
وی ادامه داد: توزیع اعتبارات استان با توجه به وضعیت موجود، بخش های آب، راه و آموزش بیشترین توزیع اعتبارات را خواهند داشت.
به گفته آرین حدود هزار و 400 پروژه نیمه تمام کوچک و بزرگ در استان وجود دارد که حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی خوبی دارند اما میزان پیشرفت فیزیکی در سایر پروژه ها متفاوت است.
وی یادآور شد: اگر تمام پروژه های نیمه تمام که مردم منتظر بهره برداری آن از سال های قبل هستند افتتاح شود خود پروژه جدیدی در استان محسوب می شوند.
وی اضافه کرد: با سوق اعتبارات به سمت پروژه های نیمه تمام می توان بهره مندی مردم و بهره وری بودجه را بیشتر در استان شاهد باشیم.
وی در ارتباط با زمان تخصیص اعتبارات دستگاه های اجرایی افزود: روند تخصیص هر سه ماه بر اساس درآمدهایی از محل منابع برای دولت کسب می شود لذا تلاش می شود تخصیص کامل اعتبارات استانی اخذ شود.
این جلسه با چهار دستور کار بررسی و تصویب شاخص های توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال 96، توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و سه درصد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی در سال 96، توزیع اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و بررسی و تصویب مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی از بهمن ماه 95 تا 21 فروردین ماه 96 برگزار شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.