احمد بصیری پور روز دوشنبه به ایرنا، افزود: میانگین به هر نوع عروس 20 میلیون ریال جهیزیه پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون 35 نوعروس در انتظار نوبت دریافت جهیزیه هستند، گفت: برای اهدای جهیزیه به این افراد 700 میلیون ریال بودجه نیاز است و در انتظار کمک های افراد خیر در این امر هستیم.
به گفته وی یکی از فعالیت های شاخص ‏کمیته امداد برای ترویج سنت حسنه الهی و همچنین اشاعه فرهنگ ازدواج آسان بین جوانان، برگزاری کارگاه های آموزشی سبک زندگی اسلامی پیش از ازدواج و همچنین اعطای کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت است‎.
وی با تاکید بر مشارکت هرچه بیشتر مردم و خیرین در کمک به تامین جهیزیه زوج‌های جوان مددجو در آغاز زندگی مشترک، اضافه کرد: احیای سنت حسنه ازدواج، ترویج فرهنگ انفاق و تقویت روحیه مشارکت‌های مردمی در جهت کمک به ازدواج جوانان تحت پوشش از مهم ترین اقدامات مورد توجه کمیته امداد است.
به گفته وی کمیته امداد یادگاری ارزشمند از حضرت امام راحل و ادامه دهنده سیره انبیا و اهل بیت (ع) است که در راستای کمک به قشر محروم و مستضعف جامعه فعالیت می کند.
خانوارهای مورد حمایت امداد شهرستان درمیان چهار هزار و 28 نفر هستند از این تعداد سه هزار و 376 نفر مستمری بگیر هستند،همچنین 652 خانوار نیز از خدمات موردی کمیته امداد شهرستان بهره‌مند هستند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.