موسی سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای توسعه کشت مکانیزه در350 هکتار از دستگاه ردیف کار و بقیه به صورت دست پاش انجام شد.
وی گفت: امسال برای نخستین بار برای کاهش مصرف آب در چهار هکتار کاشت ردیفی پنبه و آبیاری تیپ انجام گرفت و همچنین کاشت نشا پنبه در سطح سه دهم هکتار در شهرستان انجام شده است.
به گزارش ایرنا، سلیمانی درب اره تامین نهادها برای کشت پنبه در شهرستان اظهار کرد: سال جاری 30 تن بذر پنبه و 360 تن کودهای ازت، فسفات و پتاس بین پنبه کاران توزیع شد.
بیشترین سطح زیرکشت پنبه خراسان جنوبی مربوط به شهرستان های بشرویه و سرایان است.
کشت پنبه از ابتدای خردادماه در خراسان جنوبی آغاز می شود همچنین برداشت این محصول از نیمه مهر ماه آغاز و تا اواخر دی ماه ادامه دارد.
شهرستان سرایان یکی از قطب های تولیدی کشاورزی استان است که براساس آمار سال 1394 با دارا بودن 155 حلقه چاه عمیق و210 رشته قنات و چشمه سار با سطح زیر کشت 16 هزار و 45 هکتار و تولید سالانه 94 هزار و 54 تن محصولات زراعی و سطح زیر کشت پنج هزار و 216 هکتارمحصولات باغی با تولید سالانه 13 هزار و 767 تن در اشتغالزایی منطقه نقش بسزایی داشته است.
فاصله شهر سرایان تا بیرجند مرکز خراسان جنوبی 160کیلومتر است، این شهرستان دارای دو بخش آیسک و سه قلعه و چهار دهستان آیسک، سه قلعه، مصعبی و دوکوهه و 36روستاست.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.