به گزارش روز سه شنبه اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی، سرهنگ « حمیدرضا خیلدار » در بازدید از منطقه حفاظت شده درمیان، افزود: 17میلیون هکتار اراضی تحت مدیریت این سازمان قرار دارد که برای هر 6هزار هکتار یک نفر محیط بان مشغول حفاظت و حراست از حیات وحش است، براساس میانگین جهانی برای حفاظت از هر هزار کیلومتر یک محیط بان نیاز است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارتقای جایگاه یگان حفاظت محیط زیست و تقویت مناطق تحت پوشش ، یادآور شد: در ابتدای کار یگان ، تلاش شد با تصویب تشکیلات سازمانی جایگاه اصلی آن در بدنه سازمان حفاظت محیط زیست تثبیت شود.
وی با بیان اینکه آموزش محیط بانان از اهمیت اساسی برخوردار است، گفت: مشکلاتی که گریبانگیر محیط بانان در برخی مناطق در برخورد با شکارچیان و متخلفین شده ناشی از نبود آموزش محیط بانان است.
وی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته نظام آموزشی یگان حفاظت محیط زیست تدوین و تصویب شد، سال 95 یک هزار و 400 نفر محیط بانان آموزش دیدند و امسال نیز حدود 400 نفر دیگر این آموزش ها را فرا خواهند گرفت.
به گفته وی در نظام آموزشی طولی، محیط‌بانان هر چهار سال آموزش می بینند و در ازای دریافت گواهی آموزشی ارتقای درجه و هم حق درجه دریافت خواهند کرد.
منطقه حفاظت شده درمیان در فاصله 20 کیلومتری شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان قرار دارد و دارای جاذبه های طبیعی و زیست محیطی منحصر به فردی است.
منطقه یاد شده با مصوبه شماره 284 شورای عالی محیط زیست در 12 بهمن 1386با وسعت 84 هزار و 39 هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.
این منطقه از گذشته های دور به دلیل دارا بودن قابلیت های فراوان بویژه وجود گله های قوچ اوریال و میش مطرح بود.
منطقه یاد شده به علت داشتن مراتع زیبا و تپه ماهورهای متعدد می تواند مامن مناسبی برای پرورش قوچ و میش وحشی در خراسان جنوبی باشد.
منطقه حفاظت شده درمیان در ناحیه خشک و نیمه خشک قرار دارد و تقریبا تمامی پدیده های طبیعی مثل کوه، تپه، چشمه، رودخانه و قنات های مختلف در آن به چشم می خورد و منطقه آب و هوای گرم و خشک دارد و در نواحی کوهستانی به علت ریزش باران و برف از آب و هوای معتدل تری برخوردار است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.