یکی از شهروندانی که در شعبه های رای گیری حضور یافته بود، در گفت و گو با ایرنا در باره علت شرکت در انتخابات گفت: ما برای رضای خدا برای دفاع از دینمان باید در صحنه حاضر شویم.
« ناعم اصفهانی» که در شعبه مستقر در امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) رای خود را به صندوق انداخته بود، افزود: حضور ما می تواند در پیروزی اسلام در دنیا و سربلندی این نظام در دنیا موثر باشد.
وی با بیان این که از اصفهان آمده و راهی مشهد مقدس است، ادامه داد: اکنون 86 سال دارم و خدا را شکر می کنم در تمام انتخابات هایی که به یاد دارم از زمان ریاست جمهوری رهبری تاکنون رای داده ام.
یک سرباز که با لباس مقدس سربازی در صف رای گیری حاضر شده است می گوید: همانطور که من در این لباس به نظام خدمت می کنم همه ملت ایران با رای دادن از جمهوری اسلامی دفاع می کنند و همه وظیفه خود را در قبال این نظام انجام می دهیم.
حمید غلامی افزود: با حضورمان می توانیم نقشمان را در پازل دفاع ملی از کشورمان کامل کنیم.
فردی از مردم روستای خسروآباد طبس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم، گفت: چون بزرگان ما همانطور که در مورد نماز آن را واجب شمردند، شرکت در انتخابات را نیز واجب دانسته اند.
حجت الاسلام سید محمود رحیمی افزود: اگر نماز نخواندیم می توانیم قضای آن را به جا بیاوریم اما اگر در انتخابات شرکت نکردیم تا چهار سال دیگر این فرصت را نخواهیم داشت که در سرنوشت کشور نقش داشته باشیم.
وی ادامه داد: باید قدردان نظام جمهوری اسلامی باشیم و آن که امانتی است که با خون شهدا و ایثار جانبازان به دست آمده است را به دست صاحب اصلی آن که امام زمان(عج) هستند برسانیم.
تعداد واجدین شرایط رای دادن در شهرستان طبس 50 هزار و 432 نفر هستند که از این تعداد 2هزار و 300 نفر رای اولی هستند.
65 هزار تعرفه رای برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به شهرستان طبس اختصاص یافته است.
شهرستان طبس در این انتخابات دارای 74 شعبه اخذ رأی است که از این تعداد 30 شعبه ثابت و 44 شعبه سیار است و حدود هزار و 500 نفر کار برگزاری انتخابات را در این شهرستان بر عهده دارند.
شهرستان طبس با 72 هزار نفر جمعیت و 57هزار کیلومتر مربع مساحت بزرگترین شهرستان ایران و خراسان جنوبی است.
شهر طبس در 270کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7217*2047* خبرنگار - سجاد نجفی* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.