در سرمقاله روزنامه آوای خراسان جنوبی نوشته شد: انتخابات برای مردم ایران در چهار دهه اخیر همواره صبغه ای حماسی داشته است.
در بدترین اوضاع جنگی، همزمان با انفجارهای تروریستی منافقان و در دوران فشار و تحریم، همواره معیار سنجش به گفته مهر آیین، استقامت مردم برای حفظ انقلاب از نظر دوست و دشمن میزان مشارکت ایرانیان در انتخابات بوده است.
وی ادامه داد: اتفاقا مردم نیز هرگاه که طمع دشمن و بوی توطئه را حس کرده اند پر شورتر و گرم تر و برنده تر از همیشه به میدان آمده اند.
ادامه سرمقاله به این شرح است: از این رو انتخابات تجلی حضور حماسی و شعور سیاسی ملت ایران است.
این حضور حماسی امید دشمنان را ناامید می کند علاوه بر آن مشارکت حداکثری و فراگیر مردم تدبیر و راهکاری است که کشور را در مقابل دسیسه های رنگارنگ بیگانگان مصون می سازد و بر اقتدار نظام می افزاید، فرآیندی که توامان جمهوریت و اسلامیت نظام را به جهان نشان می دهد.
شرکت فراگیر مردم در انتخابات همچنین بر مناسبات بین المللی کشور با دنیا اثر گذار است، شکل و سطح سیاست های جوامع بین المللی درباره ایران را تعیین خواهد کرد،
و صد البته قدرت چانه زنی ما را درعرصه بین المللی بالا خواهد برد.
رای بالا برای رییس جمهوری منتخب نیز چون سرمایه و پشتوانه ای ملی خواهد بود که توان عملیاتی دولت را در اجرای برنامه هایش تقویت خواهد کرد.
در این میان نقش موثر و امید آفرین شخصیت ها، جریان های سیاسی و بیش از همه رسانه ها در دعوت مردم به این امر خطیر میهنی و جلب اعتماد آنان قابل توجه است.
نکته مهم دیگر آنکه تلاش نامزدها و هیجانات و شور و شوق طرفداران آنها این روزها به اوج خود می رسد.
در این فضا زمینه برای شیطنت معاندان نظام و کشور نیز مهیاست، شرط بلوغ سیاسی و ادب انسانی این است که با صبوری و سعه صدر با رقبا برخورد و بهانه به دست خناسان فرصت طلب داده نشود.
بالاخره پرونده انتخابات ریاست جمهوری 96 هم تا ساعاتی دیگر بسته خواهد شد،
پیروز حقیقی این عرصه بیش از هر جناح و گروه ملت بزرگ ایران است.
پذیرش نتایج انتخابات نشانه رشد مردم سالاری در جامعه است و افرادی که رای نمی آورند باید به پیروز انتخابات تبریک بگویند و از آن پس فضای جامعه را به محبت و دوستی و مهربانی و وحدت هدایت کنند.
شایسته است جریان های سیاسی برنده یا بازنده، ظرفیت شایسته ای از خود به نمایش گذارند و از فردای روز رقابت به رفاقت و همکاری روی آورند و بدانند که کشور را با یک گونه تفکر و اندیشه نمی توان اداره کرد و مدیریت اجرایی حتما به تضارب اندیشه ها و تخصص ها نیازمند خواهد بود.
از این پس بر ملت و گروه های سیاسی فرض است که دولت منتخب را در اجرای برنامه هایش یاری دهند و در جای خود برنامه های آن را دلسوزانه نقد کنند.
به یاد داشته باشیم پیش از هرچیز ما یک خانواده ایم یک خانواده 80 میلیونی ! پس به حفظ کیان خانواده و انسجام آن متعهد باشیم.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
پست الکترونیکی به نشانیyahoo.com irnabirjand94@
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215*2047 * خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن- انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.