سرگرد علی خبازی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح احیا و مرمت قنات با همکاری جهاد کشاورزی در روستاهای « نیگنان، اصفاک و نیگو» اجرا شده است.
وی ادامه داد: در اجرای طرح یادشده در این روستاها، در مجموع 535 متر کول گذاری و طوقه چینی انجام شد.
خبازی از اجرای طرح سواد آموزی خبر داد و اضافه کرد: در سال 95 این طرح با همکاری نهضت سواد آموزی اجرا شد که در اجرای این طرح 56 نفر کم سواد و بی سواد جذب شدند.
وی محرومیت زدایی را یکی از مهم ترین رسالت های بسیج خواند و اظهار کرد: با همکاری شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) شهرستان به 13 روستای بشرویه هشت هزار و 880 متر مکعب آب در قالب 740 تانکر آب، آبرسانی شده است.
به گزارش ایرنا، خبازی اظهار کرد: 260 نفر نیز از دوره های آموزشی فنی و حرفه ای، مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی پارسال بهره مند شدند.
وی ادامه داد: در راستای افزایش دانش کشاورزان و افزایش تولید کشاورزی در این منطقه طرح بسیج همگام با کشاورز در قالب برگزاری جلسات مستمر در روستاها با همکاری مروجین کشاورزی برگزار شده است.
خبازی یادآور شد: نیروهای با اخلاص بسیجی برای خدمت به مردم و محرومین در طول سال 95 مانند همیشه مشارکت خوبی در اجرای پروژه های عمرانی نظیر احداث پایگاه های بسیج، خانه های عالم در روستاها و کتابخانه شهر ارسک داشتند.
وی اضافه کرد: همچنین برای حمایت از تولیدات داخلی و اشاعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی ، نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصول اقتصاد مقاومتی نیز برپا شد.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.