حجت الاسلام علی اکبر حدادیان بعد از ظهر سه شنبه در نشست هماهنگی گرامی داشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر افزود: در دوران جنگ تحمیلی، خرمشهر شاهرگ حیاتی برای ایرات محسوب می شد.
وی ادامه داد: رزمندگان جان بر کف ایران اسلامی در آن روزها با نیروها و امکانات محدود نظامی نگذاشتند که یک وجب از خاک کشور به دست رژیم بعثی بیفتد.
حدادیان اضافه کرد: صبر و استقامت ملت ایران در هر برهه ای از تاریخ مثال زدنی بود و با اتکا به همین پایداری امروز ما در مسیر پیشرفت و تعالی قدم گذاشته ایم.
وی اضافه کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس با صبر و جانفشانی خود امروز امنیت و اقتدار را برای ما به ارمغان آورده اند و پاسداری از این امنیت رسالتی سنگین بر شانه های ما است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حدادیان تاکید کرد: جوانان برومند و متعهد انقلاب اسلامی نه تنها در دوران دفاع مقدس بلکه امروز نیز با درخشش در عرصه های بین المللی مکتب تشیع را به عنوان مکتبی پویا به جهانیان شناسانده اند.
وی گفت: حاکمیت انقلاب اسلامی پرچمدار مکتب تشیع در جهان است و با پیروی از قرآن و اهل بیت (ع) با اتکا به ولایت در مسیر سعادت و عزت حرکت می کند.
حدادیان ادامه داد: اکنون جوانان مومن و متعهد این مرز و بوم باید با احساس مسئولیت و برای ادای دین به شهدای گرانقدر مسیر عزت و اقتدار انقلاب اسلامی را که شهدای انقلاب و دفاع مقدس آغاز کردند، ادامه دهند.
وی افزود: در جامعه ای که فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت، سلحشوری و استقامت در آن زنده بماند ، دست طمع جهانخواران و مستکبرین از آن کوتاه می شود .
خرمشهر که در جنگ تحمیلی توسط نیروهای رژیم بعثی عراق اشغال شده بود در سوم خرداد سال 1361 و در جریان عملیات بیت المقدس آزاد شد و به دلیل اهمیت این آزادسازی این روز توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگزاری شده است.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.