رضا خالدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون 150 نفر در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند که 50 عکاس بیرجندی و بقیه عکاسانی از اصفهان، تبریز، اردبیل، اراک، بندرعباس، یزد، مشهد و غیره هستند.
وی به شرکت چهار عکاس از ترکیه، قبرس و مالزی در جشنواره ملی عکس بیرجند در قاب ایران خبر داد و گفت: شرکت کنندگان جشنواره یاد شده با عکاسی در شهر، در کارگاه های آموزشی عکاسی و اردوی پایانی نیز شرکت می کنند.
وی به محورهای موضوعی جشنواره در سه بخش مناظر شهری، کارت پستال های شهری و انتخابات اشاره کرد و افزود: تمامی عکاسان آماتور و حرفه ای از سراسر ایران می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
به گزارش ایرنا خالدی اظهار کرد: در بخش مناظر شهری عکس هایی در موضوعات بافت معماری جدید و قدیم، مناظر و چشم اندازهای شهری، میادین، بازار ها، کوچه و خیابان ها، مکان های زیارتی و توریستی، حضور مردم در شهر و تمامی نشانه ها و نمادهایی که مربوط به بیرجند است و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم این شهر را معرفی می کند می توان به تصویر کشید.
وی در زمینه بخش کارت پستال های شهری نیز گفت: عکاسان می توانند پروژه های زیباسازی و عمرانی شهرداری، المان های شهری، زیباسازی فضای پارک ها و میادین شهری، جاذبه های گردشگری، اماکن مذهبی، تاریخی، و دست آوردهای اخیر شهرداری را به تصویر بکشند.
وی یادآور شد: تمام عکس هایی که به صورت مستند و بی واسطه جریان شور و اشتیاق مردم را در صحنه انتخابات بیرجند به تصویر بکشد به شرط تصویربرداری با گوشی همراه در بخش انتخابات گنجانده می شود، تصاویر این بخش از طریق ایجاد هشتگ( # aksebirjand) در محیط اینستاگرام به داوری راه پیدا می کند.
دبیر ششمین دوره جشنواره ملی عکس بیرجند در قاب ایران افزود: با داوری استانی و ملی هیات داوران، از سه نفر نخست بخش های مختلف جشنواره با اهدای تندیس جشنواره و جوایز نقدی به ترتیب 14 میلیون ریال، 12 میلیون ریال و 10 میلیون ریال تجلیل به عمل می آید.
خالدی اضافه کرد: علاوه بر افراد برگزیده در سطح ملی، به سه عکاس برتر بیرجند نیز تندیس جشنواره و جوایز نقدی 12 میلیون ریال، 10 میلیون ریال و هشت میلیون ریال اهدا می شود.
وی با بیان اینکه نگاه مستند به شهر بیرجند هدف و روش اصلی این جشنواره است، عنوان کرد: هر عکاس می تواند حداکثر 16 عکس برای بخش های مناظر شهری و کارت پستال ارسال کند.
وی یادآور شد: افتتاحیه ششمین دوره جشنواره ملی عکس بیرجند در قاب ایران شب گذشته آغاز شد، اختتامیه جشنواره نیز 30 اردیبهشت ماه (شنبه) ساعت 16 و 30 دقیقه در محل سالن علامه فرزان بیرجند برگزار خواهد شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.