سید ابوالحسن میرجلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین میزان بارندگی با ماهیت رگبار شدید بهاری مربوط به شهرستانهای قاینات، درمیان، سربیشه و خوسف است که باعث جاری شدن روان آب می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی و اطلاع رسانی قبلی آماده باش تمام دستگاه های ذی ربط از صبح روز دوشنبه آغاز شد و تا دوشنبه شب ادامه دارد.
به گفته وی میزان بارندگی خوب بود، با توجه به اقدام های پیشگیری که سالانه در استان انجام می شود، برای چهارمین سال متوالی تلفات جانی نداشتیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یادآور شد: در اثر بارندگی تعدادی از واحد های مسکونی و نیز معابر دچار آب گرفتگی شد، خسارت هایی هم وارد شد، نیروهای امدادی بلافاصله وارد عمل شدند.
میرجلیلی یادآور شد: خسارت ها بیشتر مربوط به مستثنیات کشاورزی و محصول زراعی و باغی است که میزان خسارت وارده به محصولات حدود 10تا 15درصد است و
با توجه به پراکندگی مناطق دچار روان آب، ارزیابی ها برای برآورد خسارت ها ادامه دارد .
وی ادامه داد: در نتیجه رگبارهای بهاری که تا اوایل تیر ماه ادامه دارد، در این مدت شاهد بارندگی یک تا 2 روز در 11شهرستان تابعه خواهیم بود ، مردم باید اخطاریه ها و هشدار های هواشناسی را جدی بگیرند ، رسانه ها هم به موقع اطلاع رسانی کنند، تا میزان خسارت وارده به حداقل کاهش یابد.
به گفته میرجلیلی در اثر جاری شدن روان آب در 24ساعت گذشته در برخی مناطق به تعدادی از راه های روستایی و راه های عشایری استان خسارت هایی وارد شد و هم اکنون رفت و آمد در تمام راه های روستایی و عشایری استان ادامه دارد.
وی اظهار کرد: به هفت رشته قنات 10تا 15درصد خسارت وارد و در برخی شهرستان ها بارندگی خوشحالی کشاورزان و دامداران منطقه را به همراه داشت .
وی بیان کرد: با وجود بارندگی مناسب در 24ساعت گذشته، هنوز میزان بارش به نرمال سال قبل نرسید، مردم و کشاورزران در مصرف مطلوب آب دقت کنند.
وی در ادامه با بیان نقش موثر دهیاران در پیشگیری از خسارت به تاسیسات زیربنایی در روستاها تصریح کرد: دهیار، مدیر پیشگیری بحران در روستاست و با اطلاع رسانی به موقع نقش زیادی در پیشگیری از بروزخسارت دارد.
محمد بشیری زاده، فرماندار درمیان امروز به خبرنگاران گفت که در اثر جاری شدن سیل در 24 ساعت گذشته 10.5میلیارد ریال به زیرساخت ها و بخش کشاورزی روستاهای بخش قهستان این شهرستان خسارت وارد شده است.
وی افزود: این میزان خسارت مربوط به 6رشته قنات، خطوط انتقال آب کشاورزی به مزارع ، 30 هکتار باغ های زرشک و حصارکشی باغ هاست.
وی اضافه کرد: بر اساس گزارش کارشناسان بیشتر خسارت ها مربوط به روستاهای« کماچی، آویشک و شمس آباد» است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
2047*خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.