دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، عباسعلی بهاری در جمع مسئولان کمیته های اطلاع رسانی ستادهای انتخابات 11شهرستان تابعه استان ، افزود: هر نتیجه ای که در انتخابات رقم بخورد برنده واقعی مردم خواهند بود.
وی نامزدان انتخابات را مدیران نظام دانست و اضافه کرد: آنها در دوران مدیریت خود منشا خدمات خوبی برای نظام بودند واکنون به عنوان نامزد به مردم گزارش می دهند.
وی موضوع اطلاع رسانی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: متاسفانه برغم جایگاه والای اطلاع رسانی ، بهای لازم به این مهم داده نمی شود.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، تاکید کرد: هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک تر می شویم، احتمال تخریب و رفتارهای فراقانونی یا خلاف قانون بیشتر هست.
بهاری عنوان کرد: این امر می تواند منجر به سرگردانی مردم در انتخاب نامزدهای اصلح شود، ما باید تلاش کنیم که اطلاع رسانی به شکلی انجام شود تا مردم بتوانند نامزد مورد نظر خود را به دور از فضاهای غبار آلود تبلیغی انتخاب کنند .
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هیچ بازنده ای در انتخابات وجود نخواهد داشت، افزود: اینکه هر یک از داوطلبان به ارایه برنامه ها و خدمات خود می پردازند در واقع برنامه های نظام را به منصه ظهور می سانند که اتفاق مبارکی است.
وی ادامه داد: هرچه حضور مردم در پای صندوق های رای بیشتر و با صلابت تر باشد به همان اندازه بنیان های نظام تقویت می شود و موجب یاس و ناامیدی دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب فراهم خواهد شد.
بهاری، با بیان اینکه وظیفه ما در کمیته های اطلاع رسانی استان آگاه سازی و ارتقای دانش عمومی است عنوان کرد: هیچ کس اجازه ندارد اطلاع رسانی حزبی و جناحی کند و خلاف موازین قانونی اقدامی در این زمینه صورت دهد.
این مسئول، صیانت از آرای مردم را رسالت دست اندرکاران امر انتخابات دانست و تصریح کرد: ایجاد شور، نشاط و ترغیب مردم برای حضور در انتخابات به عنوان یک رخداد مهم سیاسی و اجتماعی مهم ترین وظیفه مسئولان ذی ربط در حوزه اطلاع رسانی است.
وی مستندسازی اقدامات انجام شده در حوزه اطلاع رسانی ستادهای شهرستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: امروزه با ورود ابزارهای جدید در حوزه ارتباطی مسئولان کمیته های شهرستان باید از این ابزار برای آگاه سازی عمومی و در اختیار قرار دادن اخبار و اطلاعات به مردم و شهروندان و نیز مسئولان نهایت استفاده را ببرند.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان، با بیان اینکه در عین سرعت در انتشار اخبار ، دقت و صحت اخبار و اطلاعات نیز باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: هرگونه کم توجهی به این امر منجر به خدشه دار شدن جایگاه فرمانداری ها به عنوان مجریان برگزاری انتخابات خواهد بود.
بهاری، حفظ حرمت و کرامت خبرنگاران و اصحاب رسانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید زمینه ی حضور خبرنگاران و اصحاب خبر در تمامی فرایند برگزاری انتخابات در شهرستان ها طبق قوانین و مقررات و چارجوب های اداری و کاری فراهم شود.
در این جلسه مسئولان کمیته های اطلاع رسانی ستادهای انتخابات شهرستان های استان به ارایه نقطه نظر، دیدگاه ها و مباحث و موضوعات کاری در زمینه انتخابات پرداختند.
2047* دریافت و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.