حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران بر گرفته از آیات قرآن، روایت و آموزه های دینی و الهی است، اهداف روشنی دارد، کسی که قصد خدمت به نظام دارد باید به این اهداف پایبند باشد که « صداقت» در گفتار و کردار یکی از مهمترین این اهداف است.
وی اظهار کرد: پایان دادن به نظام طاغوت، استقرار نظام و دولت اسلامی، زمینه سازی در جامعه برای فرهنگ و تمدن اسلامی از جمله اهدافی است از زمان انقلاب مورد تاکید رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بوده و هست، افرادی که برای تحقق این اهداف نامزد می شوند اگر صداقت نداشته باشند بی شک این اهداف محقق نخواهد شد.
به گفته وی همواره ائمه معصومین و اولیای خدا در رهبری و مدیریت جوامع اسلامی صداقت پیشه و این هدیه الهی را به خدمتگزاران نظام توصیه کردند، پس کسانی که قصد دارند در این جایگاه که جایگاهی الهی است قرار گیرند نباید چه در دفاع از خود و چه در وعده و وعیدها، « دروغگویی» کنند.
حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات نباید در مناظره و مجالس انتخاباتی وعده های دروغ بدهند، افزود: در انتخابات اصل بر راستگویی است و کسی که در انتخابات حضور پیدا می کند، قطعا نباید دروغ بگوید، زیرا این با آموزه های دینی منافات دارد.
وی تصریح کرد: در روایات به کرات آمده است،«دروغگو دشمن خداست» پس کسی که دشمن خداست، نمی تواند در جایگاهی قرار گیرد که جایگاهی الهی است.
این کارشناس و مبلغ دینی بیان کرد: یکی دیگر مباحثی که متاسفانه امروزه مردم را رنج می دهد، متهم کردن هم دیگر به دروغگویی است، اصلا زیبنده نیست، مناظره ها در کشورهای مختلف پخش می شود، اینجا مسایل شخصی مطرح نیست بلکه بحث نظام اسلامی است.
وی اضافه کرد: متهم کردن همدیگر به دروغ از سوی داوطلبان زیبنده نیست، مردم به برنامه های افراد اصلحی رای می دهند که شورای نگهبان نظام اسلامی ایران تایید کرده است .
نوفرستی ادامه داد: این امر چه از سوی نامزدها یا طرفداران آنها صورت گیرد، در قبال اینکه مدارکی موجود نباشد، صلاح نیست زیرا از نظر برخی ها به حساب نظام گذاشته می شود.
وی عنوان کرد: در این ارتباط اتهام بدون پشتوانه از جمله مباحثی بود که تاکنون شاهد بوده ایم ، امیدواریم با توجه به اینکه دروغگویی و دروغ بستن به یکدیگر گناهی بزرگ در اسلام است داوطلبان انتخابات شوراها و ریاست جمهوری این اصل را رعایت کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 29اردیبهشت ماه 96 برگزار می شود.
سید مصطفی آقا میرسلیم، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن روحانی، رئیس جمهور کنونی ایران، اسحاق جهانگیری، معاون اول کنونی رئیس جمهوری ایران، سید ابراهیم رئیسی، متولی آستان قدس رضوی، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و سید مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس سابق سازمان تربیت بدنی، نامزد های انتخاباتی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
پست الکترونیکی به نشانیyahoo.com irnabirjand94@
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215*2047 * خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن- انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.