حسین مهران فر، روز دوشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران، پیشکسوتان و معلمان نمونه شهرستان، افزود: موفقیت های امروز جامعه حاصل تلاش فرهنگیان است و احترام به معلم در جامعه باید به یک فرهنگ تبدیل شود .
وی با اشاره به اینکه امروز علم و دانش از جایگاه ویژه‌ای در جهان برخوردار است و باعث اقتدار در زمینه های مختلف می شود، بیان کرد: مسئولان نظام اسلامی و انقلاب بر توسعه علمی و اقتدار علمی تاکید دارند چون علم و دانش زمینه ساز توسعه و ترقی هر جامعه است.
وی از راه اندازی پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان خبر داد و گفت: با نهادینه کردن پژوهش در برنامه آموزشی دانش آموزان از دبستان، زمینه برای رشد، شکوفایی و بروز خلاقیت و نوآوری آنان فراهم می شود.
به گفته وی محتوای کتاب های درسی باید به گونه ای باشد که انگیزه به تحقیق و پژوهش را در دانش آموزان زنده کند و روحیه پرسشگری، کاوشگری، خلاقیت و نوآوری را در آنان زنده کند.
امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه هم در این ایین با بیان اینکه انحطاط، انحراف و ناآگاهی نشات گرفته از جهل است، گفت: رشد و ترقی یک جامعه به میزان علم و دانش آن جامعه بستگی دارد.
به گفته مولوی سید احمد عبدالهی هر کسی در هر جایگاهی که هست باید مدیون تلاش های خستگی ناپذیر معلم است، مقام و جایگاه والای معلم در هفته معلم به تنهایی قابل بیان نیست و درجه و منزلت معلم آنقدر رفیع است که خداوند خود را اولین معلم معرفی کرده است.
وی بیان کرد: علم بر خلاف مال با خرج کردن کم نمی‌شود و احتیاجی به نگهبان ندارد و مال‌ اندوزی گذر از پل صراط را سخت می‌کند در حالی که علم آموزی و انتشار آن گذر از پل صراط را آسان می‌کند.
وی یادآور شد: آموزش و پرورش یک دستگاه سرمایه ای است نه هزینه ای، برای جامعه نیروی انسانی تربیت می کند و مبدا و عامل اصلی توسعه است.
شهرستان درمیان هم حدود 57هزار نفر جمعیت دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.