به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری افزود: وزارت راه و شهرسازی نیز در این ارتباط با توان های علمی و تخصصی که در اختیار داشت با محور اقتصاد مقاومتی اقدام های مثبت و قابل توجهی را به ثمر رساند که این امر در استانها توسط اداره های کل راه وشهرسازی پیگیری و انجام شد.
وی با بیان اقدام موثر و چشمگیر دولت و وزارت راه و شهرسازی به تشریح اهم اقدام های این اداره کل در خراسان جنوبی پرداخت و افزود: 45 درصد بزرگراه های استان شامل 209 کیلومتر بزرگراه در سال های 93 تا 95 و در زمان دولت یازدهم به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: تکمیل 50 کیلومتر دیگر از باندهای دوم استان در برنامه سال 96 اجرا خواهد شد که در مجموع اقدامات صورت گرفته در این بخش از 81 درصد رشد برخوردار است.
وی اظهار کرد: تا قبل از سال 1393، طول راه های روستایی استان چهار هزار و 768 کیلومتر بود که سه سال گذشته به پنج هزار و 470 کیلومتر افزایش یافت که احداث و آسفالت هفت هزار و 25کیلومتر از راه های روستایی در سال های 92 تا 95 در دولت یازدهم صورت گرفته است.
جعفری یادآور شد: قبل از این دولت راه 749 روستای استان آسفالت بود که در مدت چهار سال اخیر به 800 روستا افزایش پیدا کرده است.
به گفته وی همچنین راه ‌های روستایی بالای 20 خانوار در شهرستان‌های بشرویه، سرایان و فردوس در شمال خراسان جنوبی در این دولت تکمیل شد و در مجموع اقدامات دولت در بخش راه های روستایی در مقایسه با قبل 15 درصد رشد دارد.
وی یادآور شد: بهسازی و آسفالت 60 کیلومتر از راه های اصلی و فرعی از دیگر اقدامات در خراسان جنوبی است که با رشد 6 درصد در سال های 92 تا 95 صورت گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایمن سازی راهها اظهار کرد: در سال 1395هفت نقطه پرحادثه در راه های استان ایمن سازی شد و با توجه به دیگر اقدامات صورت گرفته در سال های 93 و 94 و95 شاهد کاهش تلفات جانی در راه های استان بودیم.
این مسئول یادآور شد: از دیگر تلاش دولت یازدهم در خراسان جنوبی می توان به بهره برداری از سه پروژه اداری، فرهنگی و بهداشتی در 6 ماه اخیر اشاره کرد که شامل بیمارستان 146 تختخوابی و مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان فردوس و ساختمان اداره ثبت احوال عشق آباد شهرستان طبس است.
جعفری ادامه داد: یکی از اقدامات مهم که در بیرجند مرکز استان اجراشد پروژه آماده سازی اراضی 450 هکتاری زعفرانیه است که با سرمایه گذاری 850 میلیارد تومانی و با مشارکت موسسه خدمات و توسعه خراسان وابسته به آستان قدس رضوی اجرا شد و در حال حاضر بیش از20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ادامه داد: از جمله اقداماتی که با پیگیری های استاندار خراسان جنوبی اجرایی شد می توان به اختصاص 40 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای پرداخت به پیمانکاران راه و شهرسازی و همچنین اختصاص 5.5 میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی برای اجرای پروژه فاضلاب مسکن مهر در مهرشهر بیرجند اشاره کرد.
جعفری یادآور شد: تعهد استان در بحث مسکن مهر 31 هزار و 246 واحد بود از ابتدای دولت تدبیر و امید 29 هزار و 424 واحد مسکونی تکمیل و تحویل شد و رشد 199 درصدی دارد که قبل از دولت تدبیر و امید تنها 9 هزار و 828 واحد مسکن مهر احداث و تحویل شده بود.
وی گفت: همچنین در حوزه شهرسازی و معماری تا ابتدای سال 1392 ،19 طرح جامع در شهرهای استان تهیه شده بود که در سه سال و نیم فعالیت دولت یازدهم برای هر 28 شهر استان طرح جامع تصویب و به شهرداری ها ابلاغ شد که در این حوزه شاهد رشد 47 درصدی هستیم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان همچنین اظهار کرد که در ابتدای سال 1392 تنها هشت شهر طرح تفصیلی داشت که هم اکنون 15 شهر استان دارای طرح تفصیلی است و در این حوزه هم شاهد رشد 88 درصدی هستیم.
خراسان جنوبی با 769هزار نفر جمعیت و 151هزار کیلومتر مربع مساحت سومین استان پهناور ایران بعد از سیستان و بلوچستان و کرمان و دومین استان بیابانی ایران است.
2 کریدور از10 کریدور اصلی کشور در این استان قرار دارد و زایران مشهد مقدس 15استان غربی و جنوبی کشور از این استان عبور می کند.
2047* دریافت و انتشار - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.