داود شهرکی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه در حال احداث زغال کک طبس با اشاره به افتتاح کارخانه سیمان باقران دوم فروردین با حضور رئیس جمهوری در شهرستان درمیان، افزود: با بهره برداری از این واحد و نیز فولاد قاینات و زغال کک طبس در سالجاری در مجموع برای هزار و 200نفر و نیز با افتتاح چند طرح اشتغالزای دیگر در مجموع برای 2 هزار نفر اشتغال زایی خواهد شد.
وی اضافه کرد: سال قبل با برگزاری جلساتی، سه طرح در خراسان جنوبی در فهرست 36 پروژه ملی اقتصاد مقاومتی قرار گرفت که باید حمایت شوند و موانع تولید این طرح ها رفع و در صورت نیاز مصوبه خاص اتخاذ شود.
وی ادامه داد: برای سه طرح یاد شده مصوبه خاص برقرار شد، کارخانه سیمان باقران به بهره برداری رسید، زغال کک طبس در مرحله بهره برداری است و موانع راه اندازی کارخانه فولاد قاینات نیز رفع شده است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بیان کرد: فولاد قاینات در مسیر تکمیل است و اوایل نیمه دوم سال جاریب شاهد راه اندازی مرحله اول آن خواهیم بود.
وی ادامه داد: کارخانه کک طبس از نظر فنی و فرآیند تولید برای افتتاح آماده است، موضوع فضاسازی است که اکنون اولویت ما نیست، اولویت نخست وزارتخانه شروع تولید است.
شهرکی افزود: برای گرم کردن کوره های کارخانه هشت تا 10 هزار تن زغال نیاز است، تلاش می کنیم با تامین مواد اولیه مورد نیاز، کارخانه آغاز به کار کند.
وی بیان کرد: بعد از پیش گرم شدن کوره ها در یک بازه زمانی 60 تا 65 روزه، دمای به 850 درجه سانتیگراد می رسد تا تولید مستمر باشد.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اظهار کرد: نگاه سازمان در درجه اول استمرار تولید و رعایت نکات ایمنی است که باید مورد نظر قرار بگیرد.
وی یادآور شد: در اولین فرصت زمینه لازم فراهم، موارد فنی و مواد اولیه آماده ، برای افتتاح کارخانه برنامه ریزی لازم انجام خواهد شد.
شهرکی بیان کرد: این موارد بیش از یک ماه طول نخواهد کشید و سعی می کنیم زودتر کارها انجام شود، مگر اینکه مانع خاصی باشد، امیدواریم مشکل خاصی پیش نیاید.
حوزه زغالدار طبس با وسعتی افزون بر 30 هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی 2.5 میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران است.
طبس با 75هزار نفر جمعیت و 57هزار کیلومتر مربع مساحت بزرگترین شهرستان ایران و خراسان جنوبی است.
شهر طبس در 270کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7217*2047* خبرنگار - سجاد نجفی* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.