سید علی اکبر پرویزی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از 11معلم نمونه استان و یک
معلم نمونه کشوری ، افزود: مسئولان نظام و جامعه مقام معلم را پاس بدارند و تکریم کنند، تلاش و کوشش مسئولان در توسعه بی شک باقیات و صالحات بزرگی برای معلمان خواهد بود.
وی ادامه داد: عزت معلم باید حفظ شود و دولت ها نباید منتظر باشند، مشکلات را از زبان معلمان بشنود زیرا مشکلات پیش روی این قشر بر کسی پوشیده نیست و برای اینکه معلم دغدغه ای جز آموزش نداشته باشد باید با عزمی راسخ مشکلات آنان را حل کرد.
به گفته وی مشکل اصلی معلمان مادی و اقتصادی نیست بلکه معلم باید بتواند عقیده راستین خود را بیان کند، و دولت ها حق ندارد از معلم استفاده ابزاری کنند.
وی اضافه کرد: مهمترین ویژگی معلمان صداقت آنهاست، اگر اشتباهی صورت گیرد در کوتاه ترین زمان درست می شود و این صداقت و راستگویی را دانش آموزان و فرزندان ما به ارث می برند.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه صداقت در جامعه کم رنگ شده است، افزود: صداقت معلمان از ابتدای تاریخ بنا به رسالت آنها باقی است ولی در زمان انتخابات حتی مردمی که مورد سئوال قرار می گیرند در خصوص نامزدها با صداقت صحبت نمی کنند.
وی اظهار کرد: تفکرهایی در این انتخابات طرح می شود که حکومت را به روش خاصی اداره و مردم را رعیت خود بدانیم،آنها باید همیشه منتظر توجه دولتمردان باشند، اگر لازم شد توجهی هم به آنها شود.
پرویزی تاکید کرد: این روش در دنیا از بین رفته است و امام راحل به صراحت بیان کردند که «صدای خرد شدن استخوان کمونیسم را از سال های قبل شنیدیم»، پس چرا اخلاق در جامعه اسلامی باید دچار ضعف و چالش شود، آیا اگر راست بگویند دچار آسیب می شوند؟
وی با اشاره به اینکه نباید جامعه را به سمت دوگانگی ببریم، افزود: چرا تهدیدهای مختلف اجتماعی در نظام اسلامی وجود داشته باشد، تا کی کارمندان از ترس این که مبادا آسیب ببینند، واقعیت ها را پنهان کنند و تا کی معلم برای ترس از ارزیابی آخر سال، ترس از انتقاد به مدیر مدرسه داشته باشد.
به گفته وی چرا برخی ها در حوزه سیاست بعد از 38 سال که از انقلاب می گذرد به جای اینکه از بنیان های اخلاقی صحبت کنند از فقیر و غنی سخن می گویند، این توهین به نظام است، آیا این همه دستاوردی که به حرمت خون شهیدان به دست آمده است باید نادیده گرفته شود؟
وی ادامه داد: آیا ارزش کسب رای برای برخی در انتخابات آنقدر مهم است که تلاش شهدا و مسئولان نظام در این 38 سال را زیر سئوال ببرند، این چه روش و تفکری است حتی اگر برای رای آوردن هم باشد ظلم به مردم و نظام است.
وی تاکید کرد: بیکاری مربوط به این دولت و دولت های گذشته نیست بلکه امری است که از گذشته تلمبار شده است، باید به دنبال راهکار بود نه اینکه به نظام توهین کرد.

** معلمان وارد میدان های سیاسی و اجتماعی شوند
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه معلمان باید وارد حوزه های سیاسی و اجتماعی شوند، عنوان کرد: تاریخ گواه دارد، هرجا معلم وارد صحنه شد موفقیت های زیادی به وجود آمد، معلم نمونه در این بحبوحه نباید به مسایل پیش رو بی تفاوت باشد بلکه باید تفکرش را همانند کلاس درس با قدرت در جامعه بیان کند.
وی اظهار کرد: معلمان از هر جناح سیاسی هستند اصولگرا یا اصلاح طلب باید وارد میدان شوند و به ایراد تفکرشان بپردازند.
پرویزی تصریح کرد: هر دولتی روی کار آمد باید در چارچوب قوانین حرکت کند و کارهایی را که زودتر به نتیجه می رسد دنبال کند تا مشکل مردم سریع تر در همه بخش ها حل شود.
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: مشکل اصلی استان در درجه اول آب شرب و اشتغال است،باید حتما مورد توجه قرار گیرد نه اینکه به کارهایی بپردازیم که نتیجه ای نداشته باشد.
به گفته وی برای ایجاد شغل فضا را به گونه ای فراهم کرد، مردم برای سرمایه گذاری احساس امنیت کنند و پول هایی را که در بانک ها سپرده گذاری کردند به بخش تولید و اشتغال اختصاص دهند.
وی در ادامه تاکید کرد: سرمایه گذاری خارجی هم مستلزم این گزینه است و باید امنیت مالی برای آنها ایجاد شود و برجام جلوی بسیاری از این مشکل ها را گرفت و به جایی رسید، اگر رئیس جمهوری آمریکا هم در مسیر برجام سنگ اندازی کند اتحادیه اروپا واکنش نشان خواهد داد.

** 11معلم نمونه استانی و کشوری تجلیل شدند
همچنین مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: بر اساس ارزشیابی های انجام شده از 13 هزار و 789 معلم استان، 10 نفر به عنوان برگزیده استانی و یک نفر به عنوان برگزیده کشوری انتخاب شدند.
عباس لامعی با تبریک اعیاد شعبانیه، عنوان کرد: بر اساس بخشنامه بزرگداشت مقام معلم که اسفند ماه سال 95 از وزارت آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شد مرجعیت علمی، محبوبیت و مقبولیت معلمان بین فرهنگیان و دانش آموزان استان مورد بررسی قرار گرفت.
به گفته وی با توجه به کلیت موضوع در ستاد بزرگداشت مقام معلم استان، جلسه های متعدد کارشناسی در سه حیطه دانشی، مهارتی و ارزشی در 18 محور در مدرسه ، شهرستان و استان برگزار شد و 440 نفر متقاضی عنوان معلم نمونه و برتر شدند.
وی اظهار کرد: در مرحله شهرستان 74 معلم حایز رتبه برتر و به عنوان معلم نمونه برگزیده شدند که بر اساس ارزیابی ها منتخبان ذکر شده به وزارت آموزش و پرورش معرفی شدند.
وی در ادامه از زحمات دست اندر کاران طرح انتخاب معلم قدردانی کرد و افزود: امید است، همواره مقام معلم به عنوان واژه ای مقدس همراه با عشق و ایثار، علم و ایمان، دانایی و توانایی و سوختن و ساختن مورد توجه عموم قرار گیرد.
ار 12 اردیبهشت ماه به مدت یک هفته پاسداشت مقام معلم نامگذاری شده است.
اسامی 11معلم نمونه خراسان جنوبی و یک معلم نمونه کشوری در سال تحصیلی 96-95 به این شرح است.
زینب عباسی از بیرجند به عنوان معلم نمونه کشوری معرفی شد.
همچنین خانم ها حمیرا نظری از درمیان، نرگس شفیعی از خوسف، مرضیه حسین نیا از سرایان، فاطمه ترابی و بهناز بهدانی هر دو از بیرجند در بخش آموزش و پرورش دولتی و زهره عباسی از بیرجند نیز به عنوان معلم برگزیده استانی غیردولتی آموزش و پرورش معرفی شدند.
همچنین محمدحسین غلامی نوغاب از قاینات، احمد منصوری و جواد کدخدائی هر دو از فردوس، محمد رمضانی از بیرجند و احمد عاشوری از درمیان به عنوان معلمان برگزیده استان معرفی و از آنها تجلیل شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7559* 2047*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.