علی زندی روز چهارشنبه در شورای فرعی مبارزه با موادمخدر شهرستان درمیان گفت: بررسی ها در خصوص میزان شیوع اعتیاد و مصرف مواد مخدر به زودی تکمیل خواهد شد، امید است آمار این پدیده خانمان سوز در استان کاهش یابد.
به گفته وی براساس بررسی های سال های قبل، 19هزار معتاد در استان شناسایی شدند که از این تعداد 16هزار مرد و بقیه زن هستند.
وی بیان کرد: امروز مرزبانان خراسان جنوبی از 465کیلومتر مرز با افغانستان حفاظت می کنند و مبادی ورود مواد مخدر در استان ناامن است، حلقه های امنیتی برای مبارزه با مواد مخدر از نقطه صفر مرزی تا داخل زندانها ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در سال 95، در مجموع دستگاه های مقابله ای استان بیش از 32تن مواد مخدر را کشف کردند، اضافه کرد: کشف مواد مخدر در این مدت نسبت به سال 1394، 28 درصد رشد داشت و این رشد نشان دهنده تلاش شبانه روزی دستگاههای مقابله ای استان است.
وی افزود: خراسان جنوبی از نظر جغرافیایی در همسایگی با افغانستان و سیستان و بلوچستان قرار دارد که این موقعیت جغرافیایی استان را به کریدور حمل مواد مخدر تبدیل کرده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات خوبی برای درمان زنان، کودکان و افراد بی بضاعت استان انجام شد، افزود: پارسال 486 نفر از افراد بی بضاعت استان رایگان درمان شدند.
به گفته وی اعتیاد معضلی است که از در وارد می شود و جان، مال و آبروی انسان را می برد، ریشه اکثر معضلات اجتماعی اعتیاد است.
وی با بیان اینکه به اذعان برخی از کارشناسان علل گرایش به اعتیاد نبود اشتغال است اما بر اساس آمارها در برخی استان 55 درصد افراد شاغل معتاد هستند، گفت: فرزندی که در خانواده ای بر اساس تعالیم اسلامی رشد کند در بدترین شرایط میزان آلودگی آن به موادمخدر بسیار پایین است.
وی ادامه داد: باید خانوادهها فرزندان خود را براساس آموزه های دین مبین اسلام تربیت کنند چرا که فرزندانی که در این گونه خانواده ها رشد می کنند کمتر دچار آسیب های اجتماعی می شوند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.