محمد مالکی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، پیش بینی کرد از زمین های زیرکشت ، هشت هزار و 500 تن محصول گندم و جو برداشت شود.
وی با بیان اینکه برداشت گندم و جو در نهبندان از اوایل اردیبهشت ماه شروع شد و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد، بیان کرد: کاهش سطح زیرکشت غلات برای تغییر الگوی کشت در راستای بهره وری مناسب از منابع آبی و خاکی شهرستان در بلند مدت است.
وی با اشاره به اینکه برداشت گندم و جو با به کارگیری سه دستگاه کمباین متوسط داخلی و 14دستگاه کمباین کاه ساز و دروگر انجام می شود، اضافه کرد: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط سه مرکز خرید تضمینی از کشاورزان خریداری می شود.
وی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم را 13هزار ریال و هر کیلوگرم جو را 10هزار و 300 ریال ذکر کرد و گفت: خرید تضمینی محصول جو برای اولین بار به وسیله شرکت تعاونی عشایری انجام خواهد شد.
وی در ادامه از آغاز برداشت محصول کلزا از سطح 110هکتار از اراضی این شهرستان مرزی خبرداد و گفت: از این مقدار سطح زیر کشت، 55 هکتار بر اثر عوامل طبیعی دچار خسارت شده است.
وی پیش بینی کرد: امسال بیش از 50 تن محصول کلزا در شهرستان برداشت شود که هر کیلوگرم این محصول، 27هزار و 830 ریال از کشاورزان خریداری شود.
به گفته وی یک مرکز خرید محصول کلزا در شهر نهبندان در نظر گرفته شده است.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
این شهرستان با 140 کیلومتر مرز با افغانستان در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد.
نهبندان به دلیل وجود راه های اصلی و درجه یک و قرار داشتن در مجاورت استان های کرمان و سیستان و بلوچستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
همچنین به دلیل نزدیکی به پاکستان و افغانستان و بنادر جنوبی ایران به ویژه چابهار و قرار گرفتن بر سر راه های مهم بازرگانی شرق ایران اهمیت زیادی دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.