به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه بیرجند، بر اساس این توافقنامه، دانشجویان متقاضی و واجد شرایط حداقل سه ماه و حداکثر یک سال برای تحصیل به دانشگاه طرف توافق اعزام می شوند.
دوره سپری شده در دانشگاه مقصد قسمتی از دوره تحصیلی دانشجو در دانشگاه مبدا محسوب و واحدهای گذرانده شده، تطبیق داده خواهد شد.
بر حسب دوره تحصیلی، دانشجو موظف به شرکت در کلاس ها یا انجام تحقیق و پژوهش در دانشگاه مقصد است، باید امتحان و ارزشیابی های مربوط را بگذراند.
هزینه ای برای شرکت در کلاس ، استفاده از آزمایشگاه، کتابخانه و سایر امکانات آموزشی از دانشجو اخذ نمی شود و دانشجو می تواند مانند دانشجویان دانشگاه مبدا از این امکانات استفاده کند.
پس از سپری شدن دوره، 2 دانشگاه برای دانشجویان مبادله شده گواهی تحصیلی، گذراندن واحدها و سایر فعالیت های علمی انجام شده در مدت حضور را صادر می کنند.
دانشگاه ساپنزا با دارا بودن 112هزار دانشجو یکی از بهترین و بزرگترین دانشگاه های ایتالیا و از دانشگاه های مطرح جهان است.
دانشگاه بیرجند نخستین مرکز آموزش عالی خراسان جنوبی است که خرداد ماه سال 54 مجوز شورای گسترش وقت را برای ایجاد موسسه آموزش عالی اخذ کرد.
تعداد دانشجویان دانشگاه بیرجند از 120 نفر در سال 1356 با 100 برابر افزایش هم اینک به حدود 12 هزار نفر رسیده است.
در حال حاضر این تعداد دانشجو در 11 دانشکده، سه آموزشکده، در 152 کد رشته کارشناسی ارشد ، 116 کد رشته کارشناسی، 33 کد رشته دکتری تخصصی و 10 کد رشته کاردانی در حال تحصیل هستند.
هم اکنون حدود 51 هزار دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی خراسان جنوبی در حال تحصیلی هستند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.