محورهای نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی شامل پیشگیری از ایدز، سوء مصرف مواد مخدر و طلاق است که از امروز به مدت سه روز در پردیس دانشگاه شوکت آباد بیرجند دایر است.
این نمایشگاه با مشارکت دادگستری کل خراسان جنوبی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرماندهی انتظامی، مدیریت تربیت بدنی و حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دایر شد.
به گزارش ایرنا رئیس مرکز مشاوره بهداشت و درمان دانشگاه بیرجند در آیین افتتاح این نمایشگاه افزود: سلامت روان و جسم دانشجویان از اولویت های این وزارتخانه است.
محمد حسین سالاری گفت: دفتر مشاوره دانشگاه بیرجند سال 1370 در حوزه سلامت روان فعالیت خود را آغاز کرد و هفت سال بعد به مرکز مشاوره و بهداشت ارتقا یافت.

** آسیب های اجتماعی ارکان اصلی کشور را در معرض خطر قرار می دهد
وی با بیان اینکه در حال حاضر 50 نیروی متخصص در حوزه مشاوره و سلامت دانشجویان فعالیت می کنند، عنوان کرد: همچنین در تمامی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه بیرجند مشاوران برای ارایه خدمات تخصصی حضور فعال دارند.
وی بیان کرد: در سال 1392 مجوز درمانگاه دانشگاه بیرجند به صورت شبانه روزی اخذ شد همچنین کلینیک دندانپزشکی و مرکز مشاوره بیماری های پرخطر در دانشگاه ایجاد شده است.
رئیس مرکز مشاوره بهداشت و درمان دانشگاه بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر فضای موجود مرکز بهداشت مشاوره و درمان دانشگاه پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست و ساخت مرکز مشاوره با زیربنای 700 مترمربع و مرکز بهداشت با 600 مترمربع زیربنا در دستور کار دانشگاه قرار دارد.
سالاری فر با اشاره به وضعیت آسیب های اجتماعی و فردی در جامعه یادآور شد: آسیب های اجتماعی ارکان اصلی کشور را در معرض خطر قرار می دهد و باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار بگیرد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.