حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این مراسم گفت: امام حسین (ع) از جمله شخصیت هایی است که در طول زندگانی خود همواره از پایداری مکتب اسلام دفاع کرد، و چراغ هدایت و کشتی نجات است .
وی به حدیث معروف « ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة» اشاره کرد و افزود: این حدیث در سربرگ بیشتر دعوت نامه های محافل ماه محرم زیاد دیده می شود.
وی با طرح این پرسش که ما تا چه اندازه از این حدیث متواتر بهره گرفته ایم آیا این کلام عادی است، اضافه کرد: این یک معجزه است تاکسی که علم او به علم الهی متصل نباشد، نمی تواند چنین سخنی بگوید.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد که از این حدیث دو مطلب استنباط می شود که 124هزار پیامبری که برای هدایت بشر آمدند همانند خورشید انسان ها را به حق دعوت کردند و آنها را از غرق شدن نجات دادند.
استاد درس اخلاق حوزه های علمیه بیرجند در ادامه یادآور شد: امام حسین (ع) در میان همه پیامبران، اوصیای دین و ائمه فرد استثنایی است شیعه و سنی در این حدیث معروف متواتر هم عقیده اند و آن را مستقیما از رسول خدا شنیدند و نقل کردند.
وی اظهار کرد: آن حضرت در زندگانی خود فراز و نشیب هایی را سپری کرد، که یکی از این حوادث، کربلاست مردم را در دفاع از اسلام جمع کرد.
حجت الاسلام والسلمین عبادی در ادامه با بیان اینکه امروز ظلم و ستم دنیا را فراگرفته است و جهان را به دو جهبه ظلم طلب و عدالت جو تقسیم کرد، گفت: محور این عدل در برابر ظلم امام حسین(ع) است.
وی اضافه کرد: مطلب دیگر این است که پس از 1400سال در اربعین حسینی افراد جبهه حق و عدالت طلب جمع می شوند و با برگزاری رزمایشی آن را به رخ ستمگران می کشند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: در این رزمایش که بیش از 20میلیون نفر شرکت می کنند، علاوه بر شیعیان حق جو و عدالت طلب، تعدادی از مسیحیان و یهودیان حق جو شرکت می کنند.
2047* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.