محمدرضا امیرحسنخانی روز شنبه در نخستین جلسه کار گروه تخصصی اشتغال استان افزود: خراسان جنوبی با افغانستان465کیلومتر مرز دارد در صورتی که ماهانه تعداد زیادی از بیماران این کشور برای مداوا به هند سفر می کنند.
وی با تاکید بر اینکه هرچه زودتر ظرفیت گردشگر درمانی در استان فراهم شود، گفت: باید زمینه های لازم برای ورود مریض افغان به استان فراهم شود در این صورت است که شاهد توسعه و پیشرفت خراسان جنوبی به ویژه در حوزه اشتغال خواهیم بود.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری سال 96 را سال اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال نامگذاری کردند لذا باید مراقب بود در برنامه ریزی برای ایجاد فرصت های شغلی همان آمار سال گذشته تکرار نشود، تمام دستگاه های اجرایی مربوط حوزه اشتغال متعهد به اجرایی شدن شعار سال هستند.
به گزارش ایرنا، امیرحسنخانی با تاکید به استفاده از توان بخش خصوصی در ایجاد فرصت های شغلی در استان گفت: اینکه دیرتر اهداف مورد نظر در زمینه اشتغال مشخص شود اما واقعی تر باشد بهتر از این است که اهداف زود مشخص شود اما از واقعت فاصله داشته باشد.
وی با بیان اینکه در کارگروه اشتغال باید تعهد دستگاه های مربوط برای ایجاد اشتغال در شهرستان ها به تفکیک مشخص شود، عنوان کرد: با مشخص شدن این مهم همه شهرستان ها از سهم برابر برخوردار خواهند بود.
وی یادآور شد: پیگیری راه اندازی کنسولگری ایران در فراه افغانستان وظیفه استاندار و نمایندگان مجلس است و باید از وزیر امور خارجه سئوال کنیم که برای تعامل خراسان جنوبی با افغانستان چه اقداماتی صورت گرفته است.
نماینده مردم شهرستان های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس افزود: مسایلی از جمله نبود کنسولگری باید در این کار گروه ها بیان شود تا از جانب ما مورد پیگیری قرار بگیرد.
امیرحسنخانی یادآور شد: ایجاد اشتغال و توسعه استان در گرو بسیجی وار کار کردن است و این روحیه بسیجی سبب شد در دوران هشت سال دفاع مقدس علیه دشمن پیروز شویم.
همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: اگر حوزه توسعه گردشگری اسان با توجه به امکانات و زیرساخت های مورد بررسی قرار بگیرد باید گفت، به اندازه ای که زیرساخت ایجاد شد در این حوزه در کشور دارای سهم بودیم.
حسن رمضانی گفت: 15 روز نخست فروردین 93 فروش صنایع دستی یک میلیارد و 900 میلیون ریال بود که امسال این رقم به 6 میلیارد ریال افزایش یافت.
وی بیان کرد: گردشگری استان در آغاز راه است در حوزه گردشگر درمانی با توجه به اینکه در فراه کنسولگری وجود ندارد این عامل سبب سفر نکردن بیماران افغان به استان می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.