به گزارش روزشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی، در همایش شوراهای اسلامی استان با گرامی داشت 9 اردیبهشت ماه روز ملی شوراها ، افزود: در چهار سال گذشته عملکرد شوراها و فعالیت هایی که در این زمینه صورت گرفته بسیار مناسب و قابل قدردانی است.
وی با اشاره به اینکه واگذاری امور ، وظایف و اعتبار به شوراها و بخش خصوصی از مهمترین اولویت های کاری دولت یازدهم است، افزود: کم کردن حجم دولت و استفاده از توان بخش خصوصی و شوراها به عنوان یک اولویت مهم در دستورکار قرار گرفت و در حال حاضر آمادگی وجود دارد تا سالن های ورزشی ،فرهنگ سراها و طرح ها و پروژه هایی از این قبیل را با شرایط بسیار مناسب به بخش خصوصی و متقاضیان به شرط عدم تغییر کاربری واگذار کنیم.
پرویزی با بیان اینکه برای اولین بار آبرسانی سیار روستایی به شوراها واگذار شد، افزود: برای اولین بار با 27 میلیارد ریال اعتبار، ردیف اعتباری مجزایی برای این امر در نظر گرفته شد.
پرویزی، واگذاری قیر رایگان به شهرداری ها را از جمله اقدامات دولت دانست و تصریح کرد: برای اولین بار مجوز بورس را برای پرداخت بدهی شهرداری ها اخذ شد که کمک بسیار خوبی به شهرداری ها محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه 25هزار میلیارد ریال بدهی دولت به شهرداری ها پرداخت شده است، افزود: در دولت تدبیر و امید چه از حیث بودجه و چه از حیث ماشین آلات و تجهیزات کمک های بسیار خوبی به دهیاری ها و شهرداری های استان صورت گرفته است.
استاندار خراسان جنوبی ، ادامه داد: رئیس جمهوری، وزیران و مسئولان کشوری در بخش های مختلف نگاه ویژه ای به خراسان جنوبی دارند ؛ از این رو تلاش کردیم تا از فرصت ایجاد شده مسایل و مشکلات استان به نحو مطلوب و مناسب انتقال پیدا کند که پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته دارای نتایج بسیار مناسبی است.
پرویزی، با اشاره به اینکه از ردیف های ملی و متمرکز از کشور، اعتبار بسیار مناسبی برای استان جذب شد، افزود: در حال حاضر پروژه راهسازی محور بیرجند – قاین فعال و از پیشرفت فیزیکی مناسبی نیز برخوردار است.
وی احداث و تجهیز بیمارستان های استان را از دیگر اقدام های دولت در استان دانست و تصریح کرد: جذب نیروی انسانی در کنار ساخت، تکمیل و تجهیز چهار بیمارستان و مرکز اورژانس در استان از اقدامات بی سابقه ای است که از سوی دولت در استان به انجام رسید و امروز مردم استان از مواهب آن برخوردار هستند.
استاندار خراسان جنوبی، تامین آب شرب را یکی از خواسته های مهم مردم استان دانست و تصریح کرد: انتقال آب به استان به طرق مختلف ، کارشناسی شده و به نتایج بسیارخوبی نیز تاکنون دست یافته است.
پرویزی ، با بیان اینکه با پیگیری هایی که صورت گرفته در حال حاضر تمامی مسئولان ارشد کشوری به اهمیت موضوع انتقال آب به استان وقوف کامل دارند، افزود: با تلاش هایی که صورت گرفته برای اولین بار طرح بزرگ انتقال آب از دریای عمان به استان وارد فاز مطالعاتی شده و مطالعات آن شروع شده است.
پرویزی ، با اشاره به اینکه 45 میلیون متر مکعب آب برای 35 سال آینده استان در این طرح پیش بینی شده است افزود: اجرای این طرح بزرگ 15هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امیدواریم روش های تامین آن هر چه سریع تر از سوی وزارت نیرو به نتیجه برسد.
پرویزی، ادامه داد: آگهی مناقصه خرید تضمینی آب برای خراسان جنوبی از طرف وزارت نیرو منتشر شد که این امر می تواند نوید بخش تامین 45 میلیون متر مکعب آب شرب سالانه برای 30 تا 35 سال آینده استان باشد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر مخازن بزرگ نفتی بیرجند با صرف اعتباری افزون بر 350 میلیارد ریال هزینه در حال بهره برداری است، افزود: در موضوع گازرسانی نیز خدمات و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.
پرویزی، با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته موفق به اخذ مصوبه دولت مبنی بر تخصیص هزار میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد ویژه خسارت دیدگان از سرما زدگی در استان شدیم افزود: بازپرداخت تسهیلات واگذار شده 10 سال است.
استاندار خراسان جنوبی، در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29اردیبهشت ماه در استان اشاره کرد و افزود: شوراهای اسلامی نقش بسیار مهمی در ترغیب مردم به حضور در پای صندوق های رای دارند که می توانند از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنند.
پرویزی، با بیان اینکه وظیفه مسئولان زمینه سازی به منظور حضور با شکوه مردم در انتخابات است، افزود: در صیانت از آرای مردم به عنوان یک حق الناس با احدی تعارف نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه کاندیداهای این دوره شوراهای اسلامی وعده ای که خارج از وظایف و اختیارات آنهاست را به مردم ندهند، افزود: تصویب اساسنامه های مربوط به شهرداری ها ، تصویب بودجه سالانه شهرداری ها و نیز نظارت بر مسائل مالی از مهمترین وظایف شوراهای اسلامی است.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شوراها در موضع نمایندگی مردم کمتر به ایفای نقش پرداخته اند افزود: شما نماینده مردم هستید و در این جایگاه باید به رسالت خطیری که متوجه شماست بیشتر بپردازید تا به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنید.
پرویزی، بیان کرد: در دولت یازدهم توانستیم برای اولین بار موضوع بیمه روستائیان را با اعتباری افزون 27هزار میلیارد ریال به نتیجه برسانیم که اقدامی بسیار مناسب در راستای کمک به روستائیان در زمان حوادث و بحران است.
وی افزود: سازمان نقشه برداری تاکنون 140 هزار کیلومتر پرواز خطی برای تهیه عکس هوایی و اطلس معدنی استان انجام داده است که در صورت تهیه اطلس معدنی بزرگ ترین خدمت به توسعه سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی استان خواهد بود.
وی به موضوع مسکن مهر اشاره کرد و افزود: 2 میلیون و یکصد هزار واحد مسکن مهر در کشور احداث شد که از این تعداد 800 هزار واحد در دولت دهم و یک میلیون و 300 هزار واحد نیز در دولت یازدهم به نتیجه رسید این در حالیست که دولت تدبیر وامید افزون بر کل هزینه احداث این واحدها در زمینه ایجاد خدمات زیربنایی و روبنایی هزینه کرده است.
پرویزی خراسان جنوبی را دارای ظرفیت های بسیار مناسبی در حوزه گردشگری دانست و تصریح کرد: شوراها باید در زمینه احیای ظرفیت های گردشگری و نیز معرفی آنها به گردشگران نهایت تلاش را صورت دهند چرا که با توجه به وضعیت فعلی می توان از این پتانسیل ها برای ایجاد اشتغال پایدار نهایت استفاده را برد.
پرویزی، شوراها را یاور مسئولان در بخش های مختلف دانست و افزود: باور دولت تدبیر و امید توجه به شوراها و تقویت آنها در حوزه های مختلف است و تاکنون این مهم را در عمل به اثبات رسانده که امید است این روند پرشتاب تر از گذشته همچنان ادامه داشته باشد.
در این جلسه تنی چند از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به ارائه نقطه نظر، دیدگاه ها، پیشنهادات و مسایل و مشکلات خود در حوزه های مختلف کاری پرداختند.
2047* دریافت و انتشار خبر* عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.