محمد سنجری روز شنبه در نخستین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: همچنین افزایش 2 درصدی نرخ مشارکت اقتصادی استان نسبت به سال 95 و کاهش یک درصدی نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته از دیگر اهداف استان در سال 96 پیش بینی شده است.
وی اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) در استان را یکی از راهکارهایی محقق شدن این اهداف برشمرد و گفت: این طرح با هدف توسعه اشتغال پایدار از طریق بهسازی دینامیک اشتغال در سطح استان، طراحی سیاست های اجرایی متناسب و پیشنهاد سیاست در سطح ملی و شناسایی و بهینه کردن سیستم کسب و کار در رسته فعالیت های اصلی و کلیدی انجام می شود.
وی شناسایی و تشویق افراد خیر برای فعالیت در حوزه کارآفرینی و اشتغال را از دیگر راهکارهای محقق شدن اهداف استان در حوزه اشتغال دانست.
به گزارش ایرنا، سنجری میزان تعهد اشتغال استان در سال گذشته را هفت هزار و 853 مورد ذکر کرد و اظهار کرد: میزان اشتغال ایجاد شده سال 95 در استان هشت هزار 733 مورد بود.
وی عنوان کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال و تاکید بر اشتغال، رسالت و مسئولیت تمامی دستگاه های مربوطه حوزه اشتغال سنگین تر از گذشته است.
وی یادآور شد: ایجاد اشتغال یک مقوله فرابخشی است، بنابراین ضرورت ایجاب می کند همه دستگاه های اجرایی و متولی این حوزه امسال همچون سال های گذشته با جدیت بیشتر بر مباحث اشتغال تمرکز کنند.
وی به ابلاغ سیاست های کلان اشتغال اشاره کرد و افزود: از 13 بند سیاست های کلان، می توان راهکارهای اساسی هشت بند آن را برای هر کدام از دستگاه های اجرایی استان تعریف و تقسیم بندی کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: یکی از سیاست های کلان اشتغال در کشور پیش بینی ایجاد 700 هزار شغل در سال 96 است که به تناسب آن، خراسان جنوبی که یک درصد کشور را شامل می شود ایجاد هفت هزار فرصت شغلی در استان قابل پیش بینی است.

** مراجعه سالانه 6 هزار و 500 جوینده کار به مراکز کاریابی استان
سنجری ادامه داد: از طرفی آمار مستندی مبنی بر تعداد ورودی های استان به بازار کار وجود ندارد و نمی توان بر آمار تحلیلی مراکز کاریابی استان استناد کرد.
وی گفت: بر اساس تعهدی که در سطح کلان تعریف شده سالانه تقریبا حدود 6 هزار و 500 جوینده کار به مراکز کاریابی مراجعه می کنند که میانگین آن پیش بینی می شود تعهد استان بر اساس ظرفیت هایی که در قوانین دیده شده، پیش بینی ایجاد هشت هزار فرصت شغلی در سال 96 است.
وی اضافه کرد: برای ایجاد هشت هزار فرصت شغلی در استان اگر سرانه ایجاد هر شغل به طور متوسط 50 میلیون تومان در نظر گرفته شود که در بخش های مختلف متفاوت است، حدود 400 میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.
وی عنوان کرد: با این شاخص و پیش بینی منابع مالی باید به بحث اشتغال ورود پیدا کرد تا در پایان سال کارنامه موفقی در زمینه خواسته به حق مردم و فرمایشات مقام معظم رهبری ارایه شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 6054* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.