حسن سروری در جلسه تجلیل از کارگران نمونه شهرستان درمیان، افزود: ایجاد تشکل های کارگری و کارفرمایی مشترک برای احقاق حقوق طرفین و کاهش چالش های قضایی تاثیرگذار و مفید است، این تشکل ها تنظم کننده روابط و ایجاد سازش و تفاهم بین کارگران و کارفرمایان هستند.
به گفته وی در دولت یازدهم تعداد دادخواست کارگران و کارفریان به مراجع قضایی 50 درصد کاهش یافته است، در این مدت تعداد دادخواست ها سالانه از یک هزار و 377 مورد به 688 مورد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت رسیدگی به دادخواست ها از 37 روز به 10روز رسید.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید تعداد حوادث ناشی از کار سالانه از 97 مورد به 52حادثه کاهش یافت، بیان کرد: همچنین تعداد حوادث ناشی از کار در سال 95 نسبت به سال 94 در استان 10 درصد کاهش دارد.
وی بیان کرد: هم اکنون 68 هزار و 417 کارگر بیمه شده در خراسان جنوبی در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره اینکه در دولت تدبیر و امید نزخ دستمزد کارگران از نرخ تورم کشور بیشتر شده است، اضافه کرد: براساس قانون باید حقوق کارگران براساس درصد نرخ تورم افزایش یابد.
مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی درمیان هم گفت: در این جلسه از 30 کارگر نمونه شهرستان تجلیل شد.
ابوالفضل رضایی افزود: کارگران در هشت سال دفاع مقدس جانانه از کیان کشور دفاع کردند و امروز هم دفاع این قشر فعال در سنگر اقتصاد همچنان پابرجاست.
وی با اشاره به شعار سال 96با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهار کرد: برای تحقق این شعار باید دانست که کارگران تداعی گران این عرصه هستند، آنها بانیان اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی هستند.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.