مهدی جعفری روز پنجشنبه در نخستین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل و مدیریت سوانح رانندگی استان به مناسبت روز ایمنی و حمل و نقل (هفتم اردیبهشت)، افزود: از این میزان در حال حاضر 47 کیلومتر آسفالت شده است اما قابل بهره برداری نیست و تمامی موارد ایمنی آن باید تکمیل شود.
وی گفت: 11 کیلومتر از باند دوم بیرجند - قاین به عنوان یکی از مهمترین جاده های استان اکنون آسفالت شده و آماده بهره برداری است که پیش بینی می شود تا آغاز سفرهای تابستانی 20 کیلومتر از این محور بازگشایی و زیر بار ترافیک برود.
وی بیان کرد: محور دیهوک - راور یکی دیگر از پروژه های مهم استان است که در حال حاضر آسفالت 10 کیلومتر آن انجام شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال 96 ، 50 کیلومتر این محور نیز به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا، جعفری اظهار کرد: 11 کیلومتر جاده حاجی آباد - قاین باید یکطرفه شود که اکنون پنج کیلومتر آن آسفالت شده و تا پایان 6 ماهه نخست امسال این محور به طور کلی یکطرفه خواهد شد.
وی طول کل پروژه های تکمیلی در بخش راه های استان را حدود 396 کیلومتر دانست و یادآور شد: سال گذشته 117 کیلومتر باند دوم در محورهای بیرجند - زاهدان، بیرجند - قاین - گناباد، فردوس - دیهوک، فردوس - بجستان، دیهوک - راور، سه راهی روم - آفریز، قاین - حاجی آباد، فرودگاه بیرجند و اسفشاد - سه راهی حوض رباط در استان اجرا شد.

** تکمیل و بهره برداری 209 کیلومتر از راه های روستایی استان
وی به تکمیل 69.5 کیلومتر از راه های اصلی و فرعی استان اشاره کرد و گفت: بهسازی 28 کیلومتر راه اصلی نهبندان - زابل، احداث سه کیلومتر راه نهبندان - شهداد، احداث و بهسازی 11.5 کیلومتر راه آبگرم لوت خوسف، بهسازی هفت کیلومتر جاده طبس - دیهوک، بهسازی 12 کیلومتر کمربندی اسلامیه - فردوس، تکمیل چهار کیلومتر جاده درح ماهیرود و چهار کیلومتر منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از جمله این پروژه هاست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان از تکمیل و بهره برداری 209 کیلومتر راه های روستایی استان خبر داد و گفت: با انجام این پروژه 836 خانوار روستایی استان از نعمت راه آسفالته با اعتبار هزینه شده 480 میلیارد ریال برخوردار شدند.
جعفری اضافه کرد: سال 96 نیز تکمیل و بهره برداری از 210 کیلومتر راه روستایی در استان برنامه ریزی شده که در حال حاضر 59 کیلومتر آن تکمیل شده است.
وی عنوان کرد: تعهد این اداره کل در پروژه های اقتصاد مقاومتی تکمیل 199 کیلومتر راه بود که در 170 کیلومتر آن باند دوم و 29 کیلومتر راه اصلی و فرعی است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: باند دوم محور دیهوک - راور - فردوس - بجستان به طول 80 کیلومتر و باند دوم محور زاهدان - بیرجند - مشهد به طول 47 کیلومتر از جمله مهمترین پروژه های اقتصاد مقاومتی است.

** شناسایی 27 نقطه پر حادثه در جاده های استان
جعفری به جایگاه خراسان جنوبی به لحاظ طول راه ها در سال 94 اشاره کرد و افزود: این استان در جایگاه 13 از لحاظ بزرگراه، رتبه هفتم از نظر راه اصلی، رتبه چهارم راه فرعی، پنجم راه روستایی و رتبه ششم راه های شریانی در مقایسه با استان های همجوار است.
وی بیان کرد: تعداد افراد فوتی جاده های استان نسبت به استان های همجوار پایین است و دغدغه ما این است با توجه به وسعت و گستردگی راه های استان میزان تلفات کاهش یابد.
وی در ادامه به بررسی نقاط پر تصادف راه های استان پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته 27 نقطه پر تصادف در استان شناسایی و در اولویت کاری این اداره کل قرار گفت که از این تعداد هفت نقطه حذف و پنج نقطه پر حادثه نیز در دست اجراست.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.