محمد بشیری زاده روز پنجشنبه در جلسه تجلیل از کارگران نمونه شهرستان افزود: حمایت از تولید کنندگان داخلی، زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و افزایش اشتغال است.
وی با بیان اینکه کارگران معماران زیربنای اقتصاد و توسعه اقتصادی در جامعه محسوب می شوند، اضافه کرد: این قشر نزد خداوند و اولیای دین از جایگاه رفیعی برخوردارند.
وی با اشاره به اینکه کارگران دین خود را به خوبی به انقلاب اسلامی ادا کرده اند که این مهم وظیفه مسئولان را دو چندان و سنگین می کند، بیان کرد: کارگران در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمنان قرار دارند و فعالیت آنها در رونق تولید و پیش روی به سمت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است.
وی اظهارکرد: کارگران در تامین معیشت و دریافت حقوق خود مشکلاتی زیادی دارند، تلاش ما بر این است که مشکل آنان حل شود.
وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال کارخانه سیمان باقران با حضور رئیس جمهوری در شهرستان به بهره برداری رسید، گفت: هم اکنون 350 کارگر در این کارخانه فعالیت دارند، راه اندازی این کارخانه نقش موثری در اشتغال منطقه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه تاکنون تلاش های زیادی برای راه اندازی بازارچه گلورده شهرستان صورت گرفته است، اضافه کرد: تلاش ما راه اندازی منطقه آزاد اقتصادی در مرز است، این اقدام باعث رونق صادرات و واردات و افزایش اقتصاد منطقه ای می شود.
به گفته وی راه اندازی کارگاه های تولیدی کوچک در شهرستان نقش موثری در ایجاد اشتغال دارد، به افرادی که این کارگاه ها را راه اندازی کنند تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت می شود.
وی به شهرداران شهرستان توصیه کرد: در صورت کمبود بودجه ابتدا حقوق کارگران و بعد حقوق کارمندان خود را پرداخت کنند، مسئولان از هیچ کوشش در راستای حل مشکلات کارگران دریغ نکنند.
وی ادامه داد: هر خدمتی به جامعه کارگری در نزد خداند متعال ارزش بالایی دارد، باید فرهنگی دلجویی از خانواده کارگران در جامعه نهادینه و به جامعه کارگری احترام گذاشته شود.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.