سرتیپ دوم محمد فهمیده قاسم زاده روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بیرجند افزود: در سال 96، 10 مرکز فرهنگی حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در سطح کشور راه اندازی می شود.
وی ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت را از ماموریت های بنیاد دانست و گفت: حفاظت و بهره برداری از آثار و ارزش های دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف، نابودی و به فراموشی سپرده شدن این میراث معنوی از جمله اهداف این بنیاد است.
وی با بیان اینکه اقداماتی که بنیاد انجام می دهد با پشتیبانی مردم، نیروهای مسلح و دولت است، عنوان کرد: یکی دیگر از وظایف بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، ترویج تدابیر مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در دانشگاه ها، مدارس، حوزه های علمیه و ... است.
به گزارش ایرنا، فهمیده قاسم زاده اظهار کرد: برنامه ریزی و هماهنگی برای اعزام کاروان های راهیان نور از دیگر وظایف بنیاد است در این حوزه حدود 150 هزار نفر از راویان، خادمان و مبلغان فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه از راهیان نور به عنوان گردشگری تعالی بخش یاد می شود، افزود: مقام معظم رهبری از راهیان نور به عنوان یک نیروی جدید برای دستیابی به ارزش های دفاع مقدس نام بردند.
وی یادآور شد: برای ساخت و آماده سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس در خراسان جنوبی باید تمام دستگاه های مربوط همکاری کنند در این حوزه زمین مورد نیاز برای احداث مرکز، با مشارکت پشتیبانی های معنوی در اختیار بنیاد قرار گرفت.

** مردم در مقابل تهاجم های فرهنگی پیروزی دیگری رقم خواهند زد
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس جزو سرمایه های دینی و ملی ماست.
حجت السلام والمسلمین سید علیرضا عبادی گفت: تاریخ ایران دارای صحنه های گوناگون و غنی است، صحنه های جهادی دفاع مقدس همواره در طول تاریخ اسلام حال و هوای خاصی دارد و می درخشد.
وی با بیان اینکه حماسه هشت سال دفاع مقدس ورقی نورانی بود که به تاریخ پر افتخار اسلام افزود، عنوان کرد: این مهم باید از جهات مختلف حفظ شود و بزرگ زنان و مردانی که در مقام ایثار از بوته آزمایش سرفراز بیرون آمدند سرمایه هایی هستند که نباید به فراموشی سپرده شوند.
وی اظهار کرد: برای تمامی جوامع مسلمان حماسه هشت سال دفاع مقدس سرخطی است که باید همیشه بر آن متمرکز بود، همچنین این حماسه خط نشان خوبی در مقابل طمع کارانی است که به خیال خام خود به دنبال از پای در آوردن کشور بودند.
نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: دشمن در هشت سال دفاع مقدس متوجه شد از طریق جنگ نظامی نمی تواند بر ایران پیروز شود لذا امروزه راه های دیگر از قبیل تهاجم فرهنگی و فشارهای اقتصادی را پیش گرفته است.
استاد درس اخلاق حوزه های علمیه بیرجند، گفت: مردم شریف ایران همانند حماسه هشت سال دفاع مقدس، در مقابل تهاجم های فرهنگی دشمن پیروزی دیگری را رقم خواهند زد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.