مهدی حاجی زاده روز چهارشنبه در بازدید فرماندار درمیان از اداره منابع طبیعی شهرستان ، افزود: سال گذشته 9 هزار و 345 میلیون ریال بودجه استانی برای منابع طبیعی مصوب شد که تاکنون یک میلیارد و 370 میلیون ریال آن اختصاص یافته است.
وی با اشاره به وسعت 57 هکتاری نهالستان منابع طبیعی شهرستان، افزود: هم اکنون 50 هزار اصله نهال بنه، بادامشک، سرو، زیتون، سنجد و اقاقیا در این نهالستان پرورش داده می شود.
وی با بیان اینکه امسال طرح هلالی آبگیر در 80 هکتار از مراتع منطقه انجام شد، افزود: همچنین طرح ممیزی مراتع در 20 هزار و 830 هکتار اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه استفاده از مشارکت عمومی جامعه بهترین راه حفظ و مراقبت از منابع طبیعی برای بهره گیری نسل امروز و نسل های آینده است، اضافه کرد: اهمیت عرصه های طبیعی امروز بر کسی پوشیده نیست و دولت به تنهایی نمی تواند برای حفظ و احیا پوشش گیاهی اقدام کند.
به گزارش ایرنا، فرماندار درمیان هم گفت: باید به توسعه فضای سبز و کاشت درختان توجه ویژه شود و با همکاری مردم در جهت افزایش سرانه فضای سبز شهرستان تلاش کرد.
محمد بشیری زاده بیان کرد: منابع طبیعی به عنوان یک امانت الهی در اختیار ماست و تمام کسانی که در راستای حفظ و احیای آن فعالیت دارند کاری بسیار ارزشمند انجام می دهند.
به گفته وی اگر به دنبال آینده ای بهتر، جامعه ای پویا و با نشاط هستیم باید در راه حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی تلاش کنیم.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.