حسن رمضانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیابان لوت و مجموعه قنات بلده فردوس استان در سال 95 در فهرست آثار جهانی ثبت شد که نشان دهنده موفقیت دولت یازدهم در صحنه بین المللی است.
وی ادامه داد: تاکنون 816 اثر میراث فرهنگی، تاریخی ، طبیعی و گردشگری استان در فهرست آثار ملی کشور و سه اثر در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.
وی یادآور شد: در دولت یازدهم در بخش مرمت بناهای تاریخی حدود 120 میلیارد ریال در بخش میراث فرهنگی و گردشگری تخصیص یافته است.
به گفته وی، تا قبل از دولت تدبیر و امید در بخش صنایع دستی تعداد کل هنرمندان و صنعتگران شناسایی شده در استان سه هزار نفر بوده این درحالی است که در سه سال اخیر حدود هزار نفر شناسایی شده اند.
رمضانی از افزایش سه برابری گردشگرانی که با تور به خراسان جنوبی سفر کرده اند در سه سال گذشته نسبت به سالهای قبل آن خبر داد و گفت: در این ارتباط خانه هایی با معماری سنتی به محل اقامتی تبدیل می شوند و حدود 10 واحد دیگر نیز در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی یادآور شد: اسکان و اقامت یک میلیون و 450 هزار و 164 نفر و بازدید سه میلیون و 375 هزار و 933 نفر از جاذه های گردشگری استان در سال 96 از دیگر فعالیت هاست که نسبت به سال گذشته آمار اسکان 20 درصد افزایش و آمار بازدید از جاذبه ها 22 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در سال جاری آمار گردشگران خارجی 617 نفر و گردشگران ورودی 102 هزار نفر بوده است.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید 23 میلیارد و 640 میلیون ریال تسهیلات در حوزه گردشگری از محل اعتبارات ملی و 29 میلیارد و 964 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی پرداخت شده است.
رمضانی از صادرات 413 هزار و 872 دلار صنایع دستی از استان در سال 94 خبر داد و گفت: بر اساس اعلام گمرکات کل کشور آمار صادرات صنایع دستی استان خراسان جنوبی 2 میلیون و 88 هزار 913 دلار در سال در سال 95 است که نسبت به سال گذشته 384 درصد افزایش داشته است و در این بین گلیم همچنان در صدر صادرات تولیدات صنایع دستی استان قرار دارد.
وی اظهار کرد: صنایع دستی یکی از بهترین پتانسیل های استان برای ایجاد اشتغال، افزایش صادارت و تولید ثروت است.
خراسان جنوبی در شرق ایران با داشتن چشم اندازهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوان حدود 800 هزار نفر جمعیت و 151 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.
خراسان جنوبی با دارا بودن بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری شناسایی شده که 816 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده هرساله میزبان گردشگران و مسافران زیادی است.
* 6054* خبرنگار و انتشار دهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.